معصومه ابتکار از پیشنهاد ثبت تالاب هامون به عنوان پارک صلح و دوستی در یونسکو خبر داد.

سلامت نیوز:معصومه ابتکار از پیشنهاد ثبت تالاب هامون به عنوان پارک صلح و دوستی در یونسکو خبر داد.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه همایش روز جهانی مقابله با آثار جنگ در محیط زیست با اشاره به مناطق حفاظت‌شده و پارک‌های ملی قرار گرفته در مرز مشترک ایران با کشورهای همسایه گفت: رویکرد ما توسعه پارک‌های صلح و دوستی در این مناطق است. از این رو پیشنهاد ثبت تالاب بین‌المللی هامون در یونسکو به عنوان پارک صلح و دوستی را ارائه داده‌ایم.


وی در ارتباط با کانون‌های گرد و غبار داخلی در کشور گفت: برنامه مقابله با این کانون‌ها را استان به استان تنظیم کرده‌ایم و در برخی استان ها مانند خوزستان این برنامه‌ها را نهایی نیز کرده‌ایم و در این برنامه‌ها بحث احیای تالاب‌ها و کاشت گونه‌های تثبیت کننده خاک را نیز در نظر گرفته‌ایم اما باید توجه داشته باشیم این برنامه‌ها نیازمند همکاری بین بخشی است.


وی با اشاره به کانون‌های گرد و غبار خارجی گفت: در ابتدا پیشنهاد تاسیس صندوق منطقه‌ای مقابله با گرد و غبار را مطرح کردیم که به علت عدم همکاری کشورهای منطقه میسر نشد. اکنون پیشنهاد صندوق جهانی مقابله با گرد و غبار را مطرح کردیم که موافقت اولیه آن در سازمان ملل انجام شده و در قالب قطعنامه‌ای تنظیم شده است تا در اجلاس وزرای محیط زیست جهان مطرح شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha