وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:50هزار بیمار صعب العلاج در کشور تحت مراقبت بهداشتی و درمانی قرار دارند که این برای کشور یک رکورد محسوب می شود.

دکتر"کامران باقری لنکرانی" در آیین بهره برداری از بیمارستان آیت الله"کاشانی"در شهرکرد افزود: این تعداد بیمار صعب العلاج و سرطانی سال گذشته در 30مرکز درمانی کشور تحت مراقبت قرار داشتند.

وی تصریح کرد:پیش از این،هزینه این بیماران تحت پوشش بیمه نبود اما وزارت بهداشت، در مراکز درمانی خود اقدام به درمان این نوع بیماران کرد.

به گفته وی،امسال نیز دریف بودجه ای برای حمایت و درمان بیماران صعب العلاج به این وزارتخانه اختصاص یافته است.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،چالش پیش روی این وزارتخانه را بدهی بیمه ها به بیمارستانهای طرف قرار داد دانست و گفت: اکنون رقم دیون بیمه ها به بیمارستانهای کشور به پنج هزار میلیارد ریال رسیده است.

باقری لنکرانی افزود:تلاش شده تا ظرف دو هفته آینده بخشی از بدهی بیمه ها به بیمارستانهای طرف قرارداد پرداخت شودتا بیمارستانها نیز بدهی خود به شرکتهای دارویی و پزشکان را بپردازند.

وی یادآور شد: در دولت نهم 60بیمارستان و13هزار تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید و در زمینه بهداشت و درمان گامهای بلندی برداشته شد.

به گفته وی،وزارت بهداشت و درمان در چهارمحال وبختیاری گامهای بلندی برداشته و هم اکنون 70 پروژه عمرانی دراین استان در دست احداث است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha