معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه در حال پیگیری سامانه تصفیه فاضلاب 9 بیمارستان دولتی است.

دکتر " سید حسن امامی رضوی" در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر اکثر بیمارستان‌های دولتی تصفیه فاضلاب را ایجاد کرده و تعدادی دیگر نیز در حال ایجاد این سامانه هستند.
امامی رضوی همچنین علت نداشتن سامانه تصفیه فاضلاب در بیمارستان های یاد شده را ناشی از کمبود بودجه عنوان کرد و گفت: طی سالیان گذشته بودجه کمی به ایجاد سامانه های یاد شده در بیمارستان ها اختصاص یافته بود که برای بیمارستان ها کافی نبود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیشتر اعلام کرده بود که در شهر تهران 9 بیمارستان دولتی تصفیه فاضلاب نداشته و از وضعیت پسماند مطلوبی برخوردار نیستند.
"فاطمه واعظ جوادی" افزود: در این زمینه تمام آیین‌ها و دستور العمل‌های اجرایی در خصوص ضوابط حاکم بر پسماندهای پزشکی، صنعتی و بهداشتی تهیه و تدوین شده و ضوابط حاکم بر پسماندهای کشاورزی نیز به زودی تدوین و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: مشکل عمده دستگاه‌ها در خصوص اجرای این ضوابط منابع مالی است و اکنون 9 بیمارستان دولتی فاقد فاضلاب تهران تقاضای زمان برای رفع این مشکل هستند.
وی افزود: از تمامی این بیمارستان ها شکایت شده و همگی آنها در دادگستری دارای پرونده قضایی هستند.

به گفته وی، همه قبول دارند که نباید فاضلاب و پسماندهای پزشکی و صنعتی وارد فاضلاب شهری شود ولی به دلیل برخی محدودیت ها مانند مشکلات مالی این مهم از سوی بسیاری از دستگاه‌ها مراعات نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha