كارشناسان استرالیایی اعلام كردند: ارسال مداوم پیام كوتاه با تلفن همراه روی قدرت مغزی كودكان و نوجوانانی كه دائم از این وسیله استفاده می‌كنند، تاثیر می‌گذارد.

پروفسور مایكل ابرامسان، اپیدمیولوژیست دانشگاه موناش در استرالیا و دستیاران وی شرح یافته‌های خود را در این زمینه در مجله «بیوالكترومگنتیك» منتشر كرده‌اند.

پروفسور ابرامسان درباره نتایج این تحقیق می‌گوید: ما مشاهده كردیم كه استفاده زیاد از تلفن همراه بویژه اقداماتی مانند ارسال پیغام‌های كوتاه پیش بینی شده متنی باعث می‌شود كه كودكان سرعت عمل بیشتری پیدا كنند اما دقت آنها به میزان قابل توجهی كاهش یابد.

ابرامسان در این باره خاطرنشان كرد: پیش از این كارشناسان همواره نسبت به تاثیر تشعشعات تلفن همراه روی مغز كودكان هشدار داده‌اند اما در مطالعات جدید معلوم شده است كه تاثیر پیام كوتاه روی مغز كودكان شاید به اندازه تشعشعات تلفنی قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی تاكید كرد: مغز كودكان هنوز در حال رشد است و بنابراین می‌تواند بیشتر تاثیر بگیرد و از آنجا كه این مساله یعنی استفاده مداوم از تلفن همراه برای ارسال پیام كوتاه یك موضوع جهانی شده است لذا می‌تواند تاثیر گسترده‌ای برجای بگذارد و باید از سوی كارشناسان بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha