عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی گفت: بررسی ها نشان می دهد حدود 70 درصد علت ابتلا به بیماری های حاد کلیوی در کشور ما دیابت و فشار خون بالا است.

سلامت نیوز: عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی گفت: بررسی ها نشان می دهد حدود 70 درصد علت ابتلا به بیماری های حاد کلیوی در کشور ما دیابت و فشار خون بالا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،داریوش آرمان  افزود: متاسفانه همچنان که تعداد بیماران دیابتی و فشارخون رو به افزایش است اما توجه مردم برای بررسی دیابت و فشارخونشان کمتر می شود و اکنون یکی از مهمترین چالش های ما عدم توجه مردم به پیشگیری از این بیماری ها است.

آرمان تصریح کرد: اگرچه از مردم درخواست هایی برای پیشگیری و کنترل بیماری خودشان را داریم اما متاسفانه همچنان شاهد رشد فزاینده تعداد بیماران دیابتی و فشارخونی در کشور هستیم و اگر با همین شرایط و روند صعودی پیش برویم در چند سال آینده با سونامی بیماران کلیوی و دیالیزی رو به رو خواهیم بود.

عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی افزود: اگر بخواهیم از این سونامی جلوگیری شود باید همت از خود مردم باشد چرا که بررسی سالانه وضعیت قندخون و فشارخون موجب افزایش کیفیت زندگی مردم می شود.وی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت قندخون و فشارخون می تواند منجر به شناسایی بیماری افراد شود که این موضوع نیز می تواند باعث جلوگیری از سونامی بیماران کلیوی و دیالیزی شود.

آرمان ادامه داد: در صورتی که بتوانیم به دیابت به عنوان یک موضوع جدی حاد توجه کنیم و پیشگیری از این بیماری را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم، طول عمر افراد نیز افزایش یافته و از بروز بیماری های کلیوی و حتی دیالیزی نیز جلوگیری می شود.

عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی با بیان اینکه مردم به توصیه ها و هشدارهای مسئولان کم توجه هستند، افزود: متاسفانه به دلیل این بی توجهی برخی از افراد در جوانی گرفتار دیالیز می شوند که این قضیه بر اقتصاد خانواده ها نیز تاثیر منفی دارد.به گفته وی براساس آمار وزارت بهداشت، حدود 9 میلیون نفر از مردم گرفتار دیابت هستند و تقریبا 60 درصد از بیماری دیابت خود اطلاع چندانی ندارند و از حدود 40 درصدی که از بیماری خود اطلاع دارند کمتر از 20 درصد آنها درمان و پیگیری مربوطه را انجام می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha