استادیار سم شناسی دانشکده دارو سازی مازندران گفت: داروهای بیماری آلزایمر، بیماری را کنترل نکرده یا از بین نمی‌برند، به علاوه مشکلات گوارشی نیز از مهمترین عوارضی است که این دارو ها ایجاد می کنند.

محمد شکرزاده، در سمینار تازه‌های دارو سازی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، به تولید سلول‌های بنیادی در مازندران اشاره کرد و افزود: قصد داریم در آینده نزدیک با همکاری بیمارستان امام خمینی (ره) ساری آزمایشگاهی در خصوص تولید انواع سلول‌های بنیادی، خصوصا سلول‌های کلیوی و خونی برای بیمارانی که دچار مشکل کلیوی و سرطان خون تاسیس کنیم.

وی با بیان اینکه تولید رگ‌های مصنوعی از برنامه‌های مهمی است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، به تولید سلول‌های پوست در کشور اشاره کرد وافزود : برای تولید سلول های پوست از سلول های سالم خود فرد بیمار استفاده می شود تا رنگدانه های پوست تغییر نکنند وشرایط طبیعی و یکنواختی را در پوست ایجاد می نماید.

نعمت الله آهنگر استادیار فارماکولوژی دانشکده دارو سازی دانشگاه مازندران نیز در این سمینار با بیان اینکه شایع ترین علت کاهش حافظه، بیماری آلزایمراست گفت : بیماری گوارشی از مهمترین عوارضی است که دارو های بیماری آلزایمر ایجاد می کند .

وی ادامه داد: داروهای بیماری آلزایمر بیماری را کنترل نکرده یا از بین نمی‌برند، بلکه فقط روند آن را کند می کنند.

آهنگر در خصوص عوامل بروز بیماری آلزایمر نیز گفت : اختلالات عروقی، مصرف الکل، استفاده از داروهای مختلف، بدخیمی سیستم عصبی و بیماری‌های عفونی شایع‌ترین علت‌های ایجاد بیماری آلزایمر در افراد می شود.

وی خاطر نشان کرد: 70 درصد افراد افراد بالای 71 سال به خاطر بیماری آلزایمر فوت می کنند.

به گزارش ایسنا، سید جلال حسینی مهر، دانشیار دارو سازی هسته‌ای دانشگاه مازندران نیز در این سمینار به اهمیت گیاهان داروی در محافظت انسان در برابر عوامل مضر شیمیای و پرتوی اشاره کرد و افزود: 65 درصد علت ایجاد بیماری‌های مزمنی از قبیل سرطان، دیابت و قلب وعروق، داشتن رژیم‌های غذایی نادرست و استرس است.

حسینی مهر به خواص درمانی ولیک سرخ اشاره کرد و افزود: در کشور های اروپایی برای درمان بیماری نارسایی قلبی از این میوه استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: با آزمایش‌های انجام شده برروی ولیک سرخ مشخص شده این میوه می تواند ازلنفوسیت های خون محافظت کند.

حسینی مهر خاطرنشان کرد: مهمترین ترکیباتی که در زندگی از آن استفاده می کنیم ترکیبات گیاهی هستند که نقش محافظتی برای بدن ما ایجاد می کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha