رئیس جمعیت هلال احمر کشور از ایجاد 500 پایگاه امداد و نجات برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد

500 پایگاه امداد و نجات در کشور به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کند

به گزارش سلامت نیوز،دکتر مسعود خاتمی که روز دوشنبه به قصد دیدار با برخی مراجع عظام تقلید، به قم سفر کرده بود، در حاشیه دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی در گفتگو با خبرنگار ما از ایجاد 500 پایگاه امداد و نجات در جاده‌های پر تردد کشور در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و تصریح کرد : این پایگاهها با هدف امدادرسانی به مسافران در حوادث احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد : در این ایام همچنین در قم و 4 استان دیگر نیز بالگردهای امداد و نجات فعال می‌باشند.

خاتمی از برپایی چادرهای متحدالشکل درمحل ورودیهای شهرها در ایام نوروزی خبر داد و افزود : توسط این چادرها که به منظور راهنمایی مسافران برپا می‌گردد اماکن تفریحی، زیارتی، درمانی و ... شهرها به مسافران معرفی می‌شود.

وی ادامه داد : در برخی از استانها نوارهای کاست حاوی مسائل شرعی و ایمنی نفر به صورت رایگان به مسافران هدیه می‌شود.

 رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سفر خود به قم با آیات عظام فاضل لنکرانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و شبیری زنجانی و آیت‌الله مشکینی رییس مجلس خبرگان رهبری، دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار با بیان این ‌که در اسلام، کمک به فقرا و ضعفا تأکید فراوانی شده است، تصریح کرد: همه مردم باید در برابر مصائب و مشکلات بیمه باشند.

وی ادامه داد : برداشت از جامعه اسلامی باید این گونه باشد که باید به افرادی که در اثر پیشامدها و بلایا صدمه دیده‌اند کمک و یاری شود.

آیت‌الله شبیری زنجانی نیز در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تأکید بر رعایت مسائل انسان دوستانه در جامعه اسلامی اظهار داشت : ارائه خدمات به مسلمانان و غیر مسلمانان در کشورهای دیگر به نوعی تبلیغ برای تشییع و اسلام است.

وی خاطرنشان ساخت : دین اسلام، دین الهی است و کمک به مردم باید گسترده و فراتر از مرزها باشد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی نیز در این دیدار با توجه به اهمیت خدمت رسانی به مردم، کار هلال احمر را ستودنی دانست و بر ضرورت ارائه خدمات بیشتر از سوی این سازمان تأکید کرد.

آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان این ‌که در حال حاضر رهبر معظم انقلاب و دولت و همه نهادها در خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند، بر ضرورت تقویت روحیه خدمت رسانی مسؤولان تأکید کرد و گفت : خدمت رسانی به مردم همانند صدور انقلاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha