دبیر علمی پانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اشاره به اینکه تعداد دندان‌های پوسیده اروپایی‌ها زیر یک و برای ایرانی‌ها 6 دندان است، علت این تعداد پوسیدگی‌ها را تشریح و توصیه‌های را ارائه کرد.

سلامت نیوز:دبیر علمی پانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اشاره به اینکه تعداد دندان‌های پوسیده اروپایی‌ها زیر یک و برای ایرانی‌ها 6 دندان است، علت این تعداد پوسیدگی‌ها را تشریح و توصیه‌های را ارائه کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم،دکتر مهدی عباسی  با اشاره به اینکه با برنامه‌های ساده و طولانی مدت می‌توان شاخص پوسیدگی را به صفر رساند، اظهار داشت: در پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با دو هدف پیشگیری و درمان و با توجه به تحقیقات و بررسی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که میزان دندان‌های پوسیده در جامعه ما بسیار زیاد است ولی در بعضی کشورهای اروپایی توانستند میزان این پوسیدگی را به صفر برسانند ولی در کشور ما متاسفانه با اینکه تلاش‌های زیادی در سال‌های گذشته انجام شده اما این تلاش‌ها به صورت موقتی بوده و نتیجه ای صورت نگرفته است.


دبیر علمی پانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران گفت: به همین منظور سعی کردیم  در این کنگره دندانپزشکان را آشنا کنیم با روش‌هایی که باعث می‌شود پوسیدگی در دهان افراد کم شود.


عباسی گفت: بهترین روش پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها آموزش بهداشت ساده شامل  نخ دندان کشیدن صحیح، مسواک زدن ساده به بیمار از طریق دندانپزشکان و مربیان بهداشت در مدارس است که می‌توان مشکل بعدی بیمار کاهش پیدا کند و بهترین سن برای آموزش این روش‌ها در کودکی است و بهتر است وقتی فرد عادت‌هایش در حال شکل‌گیری است را علاقمند به رعایت بهداشت کنیم که خود قطعاً در زندگی آینده اش با مشکلات کمتری روبرو خواهد  بود.
وی اظهار داشت: در این کنگره پنلی طراحی کردیم در زمینه سلامت اجتماعی و پیشگیری از پوسیدگی‌ها تا با سخنرانی‌هایی که ارائه می‌شود دندانپزشکان را با روش‌های پیشگیری از پوسیدگی علاقمند کنیم.


عباسی وضعیت سلامت دهان و دندان در کشورمان را نامناسب اعلام کرد و گفت: در کشور ما شاخص پوسیدگی دندان (BMFT ) حدود 6 اندازه گیری شده است که این شاخص  شامل دندان‌های پوسیده، کشیده شده و ترمیم شده است.


وی خاطرنشان کرد: عدد 6 رقم بسیار بالایی است ولی در بعضی کشورهای اروپایی با برنامه‌های طولانی مدت 10 یا 15 ساله توانستند این رقم را به زیر یک برسانند و این نشان می‌دهد که ما نیز با برنامه‌های ساده و طولانی مدت و با کمک رسانه‌ها می‌توانیم شاخص پوسیدگی در کشورمان را به صفر برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha