گروهی از دانشمندان اسكاتلندی و انگلیسی در مطالعات جدید خود دریافته‌اند كه می‌توان از میكروب‌های دریایی برای تولید داروهای بهتر و كارآمدتر استفاده كرد.

این دانشمندان می‌گویند با كمك یك شیوه جدید برای تجزیه و تحلیل میكروب‌های دریایی می‌توان به روش‌های بهتری برای تولید داروهای صرع، دیابت و یا آنفلوآنزا دست یافت.

محققان دانشگاه هریوت - وات در اسكاتلند و آزمایشگاه دریایی پلی موت در انگلیس خاطر نشان كردند: فن‌آوری طراحی شده برای تجزیه و تحلیل شمار زیادی از میكروب‌های دریایی جدید هم چنین ممكن است به بهبود روش‌های تولید سایر محصولات از قبیل مواد شیمیایی كشاورزی منجر شود.

این دانشمندان برای دستیابی به چنین فن‌آوری‌هایی در جست‌وجوی آنزیم های جدیدی هستند تا از آنها به عنوان ابزار تولید در صنایع داروسازی و شیمی كشاورزی استفاده كنند.

محققان در این مطالعات از دانش بیولوژی در پروسه‌های شیمیایی استفاده می‌كنند. آنها از مزیت تنوع طبیعی موجود در ارگانیسم‌های آبزی در تحقیقاتشان بهره می‌برند.

این تنوع طبیعی در موجودات زنده دریایی كه به علت گوناگونی در محیط زیست و جفت گیری رخ می‌دهد، موقعیت‌های مناسبی را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha