استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این كه آموزش صحیح و مناسب می‌تواند از پیشرفت بیماری‌های روماتیسمی در کشور جلوگیری كند، افزود: با استفاده از روش‌های درمانی جدید می‌توان زندگی مناسبی را برای بیماران فراهم و از کارافتادگی آنها پیشگیری کرد.

دکتر احمدرضا جمشیدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که حدود 40 درصد از مردم به نوعی از بیماری‌های روماتیسمی رنج می‌برند؛ گفت: این شکایات شامل دردهای استخوانی، مفصلی، دردهای کمری و پوکی استخوان است.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به این نوع بیماری‌ها یاد آور شد: بیماری‌های استخوان و مفاصل باعث ناتوانی‌، کاهش نیروی کار و مختل شدن زندگی عادی افراد می‌شود.

دکتر جمشیدی با بیان این که با آموزش صحیح و مناسب می‌توان از پیشرفت این نوع بیماری‌ها در کشور جلوگیری كرد، گفت: با استفاده از روش‌های درمانی جدید، می‌توان زندگی مناسبی را برای این گروه بیماران فراهم کرده و از ناتوانی و از کارافتادگی بیماران جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از افراد جامعه به بیماری‌های آرتریت روماتوئید مبتلا هستند؛ گفت: در مبتلایان به این بیماری، تورم در کلیه مفاصل بدن ایجاد می‌شود که با ایجاد علایمی نظیر خشکی صبحگاهی نمایان می‌شود.

این فوق تخصص روماتولوژی افزود: درصد زیادی از بیماران با استفاده از درمان‌های معمول، قابل درمان هستند ولی درصد کمی از مبتلایان (کمتر از پنج درصد) علی رغم استفاده از این نوع درمان‌ها، به درمان پاسخ نمی‌دهند و دچار کجی و تغییر شکل‌های مفصلی، تخریب مفاصل و گاه از حرکت افتادن مفاصل شده همچنین این بیماران به دلیل درد و تورم شدید در انجام کارهای روزمره با مشکل مواجه می‌شوند.

دکتر جمشیدی یادآور شد: با توجه به این که داروهای جدیدی که در سراسر جهان برای درمان بیماری‌های روماتیسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند تحت پوشش بیمه نیستند، در صورت تایید و پوشش بیمه‌ای این نوع داروها، می‌توان کمک شایان توجهی به این قشر از جامعه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha