رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: به‌ منظور تشخیص و درمان به‌ موقع سرطان، کمیته جامع ملی مبارزه با سرطان در دو ماه گذشته راه‌اندازی شده است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: به‌ منظور تشخیص و درمان به‌ موقع سرطان، کمیته جامع ملی مبارزه با سرطان در دو ماه گذشته راه‌اندازی شده است.

به گزارش  سلامت نیوز ، دکتر محمدرضا قوام نصیری در افتتاحیه دهمین کنگره بین‌المللی سالانه کلینیکال آنکولوژی اظهار داشت: یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان و کشور ما سرطان است و در این راستا و با توجه به اهمیت شیوع این بیماری به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمیته جامع ملی مبارزه با سرطان در کشور راه‌اندازی و مشغول به‌کار شده است.


وی گفت: با راه‌اندازی کمیته جامع ملی مبارزه با سرطان در کشور اتفاقی بسیار میمون و تأثیرگذار در عرصه علمی و تحقیقاتی به وجود آمده که اعضای این کمیته از اساتید، کارشناسان نخبه، متخصص و فوق‌تخصص سرطان‌شناسی تشکیل شده‌اند که گامی مهم در تشخیص و مقابله با این بیماری است.
وی افزود: سونامی سرطان ازجمله بیماری‌های خطرناکی است که در حال حاضر درمان صددرصدی برای آن امکان‌پذیر نشده و در تمام کشورهای دنیا و ایران در حال گسترش و افزایش است.


رئیس انجمن کلینیکال انکولوژی ایران خاطرنشان کرد: سونامی سرطان نسبت به ۱۰ سال گذشته در کشور به دو برابر افزایش‌یافته که بر اساس آخرین آمار و گزارش‌های رسیده توسط وزارت بهداشت از ۹۰ هزار مبتلای جدید به این بیماری ۴۵ هزار نفر فوت می‌کنند.
قوام نصیری تصریح کرد: اگر امکانات به‌روز در اختیار پزشکان قرار گیرد ۵۰ درصد از مبتلایان به این بیماری درمان می‌شوند و درنتیجه عمر طولانی را برای این بیماران در جهان به‌ویژه در کشورمان امکان‌پذیر می‌کند.


امسال ۱۴۰ هزار ایرانی در اثر سرطان جان باختند
در ادامه این مراسم، رئیس کنگره کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: در سال گذشته از ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی در کشور، ۹۰ هزار نفر جان خود را ازدست ‌دادند که این رقم در سال‌جاری به ۱۴۰ هزار قربانی افزایش‌ یافته است.


دکتر خسرو مجیر شیبانی اظهار داشت: در دنیا ۱۴ میلیون نفر مبتلا به بیماری سرطان هستند که از این تعداد سالانه ۸ میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه مرگ ۱۴۰ هزار نفر در سال براثر ابتلا به بیماری سرطان در کشور نیاز به توجه جدی از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، به‌ویژه آحاد جامعه به‌عنوان یک امر ضروری دارد، افزود: برای مقابله با این پدیده باید راه‌کارها مورد بازنگری مجدد قرار گیرد و از ابزار و تجهیزات مجهز علمی برخوردار شویم تا شاهد کاهش شیوع این بیماری در کشور باشیم.


رئیس کنگره کلینیکال آنکولوژی ایران تصریح کرد: استعمال دخانیات، استفاده از فست‌فودها، آلودگی‌های اتمی و کشاورزی، عدم تحرک، افزودنی‌های مواد غذایی، خوردن سوسیس و کالباس، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و چاقی ازجمله عوامل تشدیدکننده ابتلا به این بیماری در کشور ما و جهان است.
مجیر شیبانی بیان داشت: بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری سرطان براثر استعمال انواع دخانیات است که برای برون‌رفت از این معضل نیاز به فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی است.


وی اضافه کرد: در ایران شایع‌ترین سرطان‌ها شامل پوست، پستان، معده، روده بزرگ و دستگاه‌های گوارشی می‌شود که بعد از سکته‌های قلبی و مغزی و تصادف‌های جاده‌ای سومین عامل مرگ‌ومیر در ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha