شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 16731

امروزه علم استفاده از لیزرهای کم توان بسیار گسترده شده و به نام لیزر درمانی شناخته می شود که با مطالعات و تحقیقاتی که در سراسر دنیا بر روی لیزر تراپی انجام می شود کاربرد درمانی این روش طیف وسیعی از ترمیم بافت و التیام زخم تا کاهش درد را در بر می گیرد.

دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست در گفت‌وگو باایسنا  گفت: اشعه لیزر پس از تابش و رسیدن به سطح و داخل سلول دارای اثراتی است که می توان آنها را به پاسخ‌های اولیه (فوری) و ثانویه (تاخیری) تقسیم کرد. این پاسخ‌ها شامل؛ بهبود متابولیسم سلولی در سلول‌های آسیب دیده، افزایش ساخت کلاژن و فعال کردن سیستم ایمنی است.

وی افزود: لیزر تراپی نسبت به سایر موارد درمانی فاقد درد بوده نیاز به جراحی و بیهوشی ندارد و در دمانی بسیاری از بیماری‌ها موثر است همچنین در جراحی‌ها (تسریع ترمیم زخم، سوختگی، درد بعد از جراحی، کاهش التهاب و عفونت)، بیماری‌های مفاصل و عضلات و استخوان (آرتریت و کندریت‌ها)، بیماری‌های قلب و عروق (فشارخون، لنفودم و واریس)، بیماری‌های ریوی (آسم، برونشیت و پلوریت)، بیماری‌های کودکان (سوختگی، درد و پنومونی)، بیماری‌های پوستی (آکنه، اگزما، ریزش مو و کهیر)، بیماری‌های عصبی مثل میگرن و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha