رئیس بخش پلاستیک و ترمیمی بیمارستان فارابی، عنوان کرد: دیابت و چاقی از عوامل مستعد کننده بروز گل مژه و شالازیون است.

سلامت نیوز:رئیس بخش پلاستیک و ترمیمی بیمارستان فارابی، عنوان کرد: دیابت و چاقی از عوامل مستعد کننده بروز گل مژه و شالازیون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر ابوالفضل کسایی دیابت و چاقی را یکی از عوامل مستعد کننده بروز گل مژه و شالازیون دانست و گفت: غده‌ای بنام «میبومین» در جدار پلک وجود دارد که مسئول ترشح چربی است که این امر باعث می‌شود اشک چشم با تاخیر تبخیر شود و چشم دچار خشکی نشود.

رئیس بخش پلاستیک و ترمیمی بیمارستان فارابی، افزود: چاقی، دیابت، افزایش کلسترول موجب افزایش میزان ترشح چربی و افزایش فعالیت غده میبومین می‌شود در نتیجه میزان چربی بیشتری در پلک ترشح می‌شود و دهانه بین مژه‌ها بسته می‌شود و چربی در بین لایه‌های پلک تجمع می‌یابد و موجب بروز گل مژه و شالازیون می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که دچار چاقی،‌ دیابت، افزایش کلسترول، قند خون و چربی هستند باید به گل مژه توجه زیادی داشته باشند و اگر بیش از حد معمول به گل مژه مبتلا شدند برای بررسی بیشتر به متخصص غدد مراجعه کنند زیرا ممکن است به دیابت مبتلا شده باشند.کسایی اظهار کرد: مصرف زیادی شیرینی‌جات و شکلات نیز موجب تجمع گلوکز به شکل چربی در بدن می‌شود که این مساله نیز می‌تواند موجب افزایش ترشح چربی و فعالیت غده میبومین شود و فرد را در معرض ابتلا به گل مژه یا شالازیون قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha