پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

یک فوق تخصص ریه گفت: سرماخوردگی هم می‌تواند در اثر عدم مراقبت و در افراد دارای ریسک فاکتورهای خطر از جمله افراد دیابتی و سیگاری منجر به "پنومونی" شود.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص ریه گفت: سرماخوردگی هم می‌تواند در اثر عدم مراقبت و در افراد دارای ریسک فاکتورهای خطر از جمله افراد دیابتی و سیگاری منجر به "پنومونی" شود.


به کزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید وحید جاسمی به مناسبت روزجهانی پنومونی(عفونت ریه) با بیان اینکه «پنومونی» عفونت بافت ریوی است، افزود: مهم ترین عامل اصلی ایجاد این نوع عفونت بیماری برونشیت مزمن است.


وی اظهار کرد: همچنین این نوع عفونت می‌تواند در پی بیماری سرماخوردگی در اثر عدم مراقبت درست ایجاد شود.


این فوق تخصص ریه افراد دیابتی، افراد دارای فشار خون بالا، سیگاری‌ها و افراد دارای ضعف سیستم ایمنی را از جمله افراد در معرض خطر این نوع عفونت عنوان کرد.


جاسمی سرفه، تب، خلط گلو و در موارد شدیدتر تنگی نفس و افت اکسیژن خون را از جمله علائم این نوع عفونت عنوان کرد.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بسته به نوع عفونت و میزان پیشرفت آن درمانهای مختلفی تجویز می‌شود.

 


جاسمی با بیان اینکه علائم پنومونی به ندرت امکان مزمن شدن دارد، گفت: افرادی که سرفه‌های طولانی مدت دارند، باید به دنبال علت دیگری به غیر از پنومونی برای سرفه‌های خود باشند.


وی راه پیشگیری از پنومونی را از بین بردن زمینه‌های آن عنوان کرد و افزود: افرادی که ریسک فاکتورهای این بیماری از جمله دیابت، فشار خون بالا و کشیدن سیگار را دارند باید مراقبت‌های بیشتری در برابر این نوع عفونت داشته باشند. به عنوان مثال افرادی سیگاری باید به سرعت مصرف سیگار خود را قطع کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha