وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اولویتهای پیشنهادی به دولت دهم در حوزه آموزش پزشكی، گفت: بحث پزشك خانواده و نظام ارجاع و بحث اقتصاد سلامت از اولویت‌های دولت دهم در حوزه آموزش پزشكی است.

دكتر كامران باقری لنكرانی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان كرد: بنده به عنوان فردی كه شاید بتوانم گزارشی به مسوولین بعدی وزارتخانه‌ ارایه كنم، حتما توصیه‌ام این خواهد بود كه موضوع پزشك خانواده به عنوان یكی از اولویت‌های جدی در دولت دهم پیگیری شود، چراكه این مسائل از چالش‌های مهم وزارتخانه در این 4 سال بوده است.

وی افزود: پیش از این پیشنهادهایی داشتیم كه در این دوره دنبال می‌كردیم كه بخشی از آن در حوزه خودمان است و از آنها می‌توان به اصلاح نظام مدیریت بیمارستانها اشاره كرد كه این فعالیتها آغاز شده و بخشی از آن احتیاج به همكاری بین بخشی دارو به ویژه توسط سازمانهای بیمه گر دارد كه باید دنبال شود.

وی در خصوص پیشنهاد مجلس مبنی بر افزایش ظرفیت‌ها،‌ گفت: مجلس موضوع ظرفیت‌ رشته‌های علوم پزشكی را در 2 كمیسیون آموزش و بهداشت دنبال می‌كند. دیدگاه دوستان در این دو كمیسیون یكسان نیست یعنی در حالی كه كمیسیون آموزش به ما تاكید می‌كنند كه ظرفیت‌ها را افزایش دهیم تعداد زیادی از اعضای كمیسیون بهداشت تاكید دارند كه ظرفیت‌ها حتی در برخی از جاها محدود شود.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان بخشی از قوه مجریه، اجرای هر چیزی است كه قانون به ما می‌گوید، بر اساس قانون تعیین ظرفیت‌ها بر اساس بازار كار، ‌روزآمدی و نیازهای كشور محقق می‌شود، بر این اساس كمیته‌ای در معاونت آموزشی تشكیل شده كه بر اساس این 3 مبنا ظرفیت‌های هر سال را تعیین و اعلام می‌كند.

وی با بیان اینكه در این راستا بر اساس نیازسنجی كشور اقدام شده است، تصریح كرد: این مستند در همه جا قابل دسترس است، با این حال اگر مجلس تصمیم دیگری ابلاغ كند، اجرا می‌كنیم.

وزیر بهداشت در خاتمه تاكید كرد: البته ما فكر می‌كنیم ملاك مجلس قانون توسعه چهارم است كه در این قانون این 3 ملاك مورد تایید است و ظرفیت‌ دانشگاه‌های علوم پزشكی بر اساس این 3 معیار طراحی می‌شود و ما هم تلاش كردیم كه همین تكلیف قانونی را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha