شرکتی رایانه ای به منظور بهبود روابط میان کارمندان و روسا و کاهش استرس کاری از کارمندان خود خواسته است در ساعات پایانی روز جمعه به عنوان بخشی از کار خود در بازی رایانه ای جنگی و آنلاینی شرکت کنند.

شرکتی رایانه ای به نام گرینل که به مدت 40 سال در زمینه ارائه خدمات رایانه ای و شبکه ای فعال بوده است به منظور کاهش استرس کاری کارمندان خود شیوه ای جالب را ارائه کرده است. کارمندان این شرکت استرس کاری خود را با شرکت کردن در یک بازی رایانه ای آنلاین با قابلیت پذیرش صدها بازیکن با نام Combat Arms از بین می برند.

این شرکت به کارمندان خود پیشنهاد کرده است که از میان شرکت در بازی رایانه ای گروهی در ساعات انتهایی کاری روز جمعه و یا گرفتن مرخصی بدون حقوق یکی را انتخاب کنند. به گفته مقامات شرکت کاملا واضح است که بدون اعمال هیچ گونه فشار یا اجباری کارمندان ترجیح می دهند هم در بازی رایانه ای شرکت داشته باشند و هم حقوق کامل خود را دریافت کنند.

طی چند ماه گذشته کارکنان این شرکت در روزهای جمعه این امکان را داشته اند که در فاصله زمانی 3 تا 5 عصر که قسمتی از ساعات کاری به شمار می رود در این بازی جنگی شرکت کنند.

رئیس شرکت گرینل در پاسخ به این سئوال که پرداخت حقوق به کارمندان در ازای انجام بازی رایانه ای چه سودی برای این شرکت خواهد داشت گفت: شرکت در این بازی با هدف افزایش ارتباط موثر میان کارمندان بوده و به معنی واقعی می تواند فشار کاری را از روح و جسم کارمندان زدوده و آنها را احیا کند.

در این بازی کارمندان به عنوان شخصیتهای مختلف در برابر یکدیگر قرار گرفته و با هم به مبارزه می پردازند. به گفته یکی از کارمندان گرینل فرصت شلیک کردن به رئیس فرصتی نیست که همیشه در اختیار کارمند باشد.

این گونه به نظر می رود که شرکتهای مختلف گرایش شدیدی به استفاده از بازیهای رایانه ای به عنوان ابزاری برای افزایش ارتباط میان کارمندان با یکدیگر و کارمندان با روسا یافته اند در حالی که در ساعات رسمی کاری سلسله مراتب اداری رعایت می شود در هنگام آغاز این بازیها، پست و رتبه به کنار رفته و هر یک از کارمندان و اعضای هیات رئیسه در فضای مجازی به مقابله و رقابت با یکدیگر می پردازند.

رز اودویر از اعضای شرکتی به نام هاوک معتقد است اجرای چنین برنامه ای می تواند ارتباط بسیار قدرتمندی میان گروه های مختلف در یک شرکت به وجود آورده و فشار کار روزانه کارمندان و حتی مدیر شرکت را کاهش دهد.

بر اساس گزارش سی نت، شرکت گرینل قصد دارد شبکه بازی رایانه ای خود را در میان مشتریان خود نیز گسترش دهد با وجود اینکه این شرکت در حال حاضر با مشتریان خود ارتباط بسیار قدرتمندی برقرار کرده است، گرینل قصد دارد با شرکت دادن مشتریان خود در این برنامه روابط، درک و شناخت متقابل کارمندان و مشتریان را نسبت به یکدیگر افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha