مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این واحد، تعدادی از آنان را برشمرد و گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های این واحد، آشنایی مردم با فرهنگ اهدای عضو است که به این منظور سایت Ehda.ir راه‌اندازی شده است.

سلامت نیوز:مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این واحد، تعدادی از آنان را برشمرد و گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های این واحد، آشنایی مردم با فرهنگ اهدای عضو است که به این منظور سایت Ehda.ir راه‌اندازی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر فرحناز صادق بیگی  افزود: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی ما مجمع سفیران زندگی است که متشکل از افرادی است که بدون دریافت هیچگونه حقوقی به ترویج فرهنگ اهدای عضو بین مردم می‌پردازند و در نمایشگاه‌های مختلف مانند نمایشگاه کتاب، غرفه اهدای عضو برپا می‌کنند.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه "دریافت کارت پیوند" دیگر نیازی به طی کردن فرایند طولانی دریافت کارت نیست و بعد از ثبت نام از طریق سایت، افراد می‌توانند تنها با در دست داشتن کد ملی به نزدیک‌ترین شعبه بانک ملی اطراف مکان زندگی خود مراجعه کنند و کارت را در بازه زمانی حداکثر یک هفته دریافت کنند. در آینده این فرآیند بدون نیاز به ثبت نام و مراجعه مستقیم به بانک میسر می‌شود.


وی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ اهدای عضو نهضت 8=1 به پیشنهاد دکتر عظیمی‌زاده، معاون فرهنگی واحد، راه‌اندازی شده است و با کمک هنرمندان توانسته‌ایم این فرهنگ که هر فرد می‌تواند نجات دهنده جان هشت نفر باشد را هر چه بیشتر گسترش دهیم و امیدواریم بتوانیم به کمک سایر افراد در عرصه سینما شاهد ساختن فیلم یا مستند پیرامون این موضوع در راستای گسترش این فرهنگ باشیم.


وی در پایان گفت: با انجام فعالیت‌های دیگری همچون راه‌اندازی کانال اینستاگرام، کانال تلگرام و آپارات به نام Ehda.ir درصدد هستیم که این ترویج فرهنگ اهدای عضو، رشد هر چه بیشتری داشته باشد و کمتر شاهد از دست دادن بیماران نیازمند در صفوف انتظار اهدای عضو باشیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha