انتظار 18 ساله مردم بناب برای بهره برداری از بیمارستان 64 تختخوابی این شهرستان تاکنون به جایی نرسیده است.

درحالیکه 18 سال از زمان کلنگ زنی ساختمان بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان بناب می گذرد اما وضعیت این پروژه موجب شده بهره برداری از آن به آرزویی دست نیافتنی برای اهالی بناب تبدیل شود.

در حال حاضر تنها یک بیمارستان در این شهرستان وجود دارد که آن هم به دلیل کمبودهای فراوان از نظر نیرو و تجهیزات تخصصی همچنین کمبود تخت های بیمارستانی به هیچ وجه پاسخگوی خیل مراجعان نیست.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که این شهرستان در مسیر مواصلاتی چندین شهرستان و استان های غربی کشور قرار گرفته، علاوه بر جمعیت 130 هزار نفری شهرستان بناب باید جوابگوی جمعیت حدود 600 هزار نفری شهرهای همجوار نیز باشد. از اینرو نیز، احداث و تکمیل این بیمارستان از ضروریات درمانی بناب به شمار می آید.

البته با تلاش مسئولان شهرستان در دور دوم سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان 10 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان اختصاص یافته ولی آنچه مردم این شهرستان را آزار می دهد، بحث واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی است که موجبات نگرانی اهالی را در پی داشته است.

مردم این شهرستان سالهاست برای برخورداری از کوچکترین خدمات تخصصی و درمانی با صرف هزینه های مضاعف بر هزینه درمان مجبورند به مرکز استان مراجعه نمایند که بالطبع این امر از توان بخش کثیری از ساکنان و اهالی خارج است و در صورت خصوصی شدن این بیمارستان مشکلات تامین هزینه درمان همچنان ساکنان این منطقه را می آزارد.

فرماندار بناب اما از راه اندازی این مرکز طی ماه های آینده خبر داد و گفت: طولانی شدن پروژه سبب بروز شایعات مختلف پیرامون آن شده است.

بهنام رضوانی با رد موضوع واگذاری بیمارستان 64 تختخوابی بناب به بخش خصوصی گفت: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان خریداری شده و چنین خبری صحت ندارد.

وی افزود: ظرف دو ماه آینده نسبت به تجهیز و راه اندازی بیمارستان اقدام خواهد شد. وی درعین حال گفت: خواسته های اهالی و مشکلات مربوط نیز به مسئولان ذیربط منعکس شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس نیز هرگونه شایعات اخیر مبنی بر فروش و واگذاری بیمارستان 64 تختخوابی شهدای بناب را تکذیب کرد و گفت: با وجود اینکه مسئولان بهداشت و درمان سعی داشته اند طبق اصل 44 قانون اساسی، بیمارستان را به بخش خصوصی واگذار کنند، اما بنده با این اقدام مخالفت کردم و در صورت واگذاری به بخش خصوصی باید دولت حمایت مادی کرده و یارانه پرداخت نماید.

ضیاءالله اعزازی افزود: به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داده ام اگر قرار شود بیمارستان های جدیدالاحداث در کشور به بخش خصوصی واگذار شوند، بیمارستان بناب اولین آنها نخواهد بود و این اقدام باید از شهرهای دیگر شروع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: با واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی، شدیداً مخالف بوده و وزارت مسکن و شهرسازی و بهداشت و درمان متعهد شدند حداکثر ظرف 3 ماه آینده این بیمارستان را تکمیل و تجهیز و راه اندازی نمایند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha