شورای آموزش پزشکی عمومی جزئیات آیین نامه روشهای ارزیابی صلاحیت بالینی و کارآموزان و کارورزان در دوره دکتری حرفه ای پزشکی عمومی را اعلام کرد که بر اساس آن امتحانات پایان دوره کارورزی در قالب این آیین نامه برگزار می شود.

هدف از این آیین نامه، ارتقای روایی، پایایی و عینیت آزمونهای دوره کارآموزی و کارورزی در راستای تربیت و ارائه دانش آموختگانی توانمند، مسئولیت پذیر و پاسخگو به جامعه جهت ارائه خدمات سلامت به مردم است.

بر اساس این آیین نامه کمیته های آزمونهای بالینی کارآموزی و کارورزی در دانشکده پزشکی تشکیل می شود و وظیفه برنامه ریزی، مشارکت در برگزاری و ارتقای آزمون را برعهده دارند.

آزمون ارزیابی بالینی کارآموزی پیش از دوره کارورزی برگزار می شود و قبولی در آن شرط شروع دوره خواهد بود.

اجرای آزمون کارورزی برای فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی از مهرماه سال 88

بر اساس آیین نامه برای فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی که از مهرماه سال 88 به بعد کارآموزی خود را آغاز می کنند، علاوه بر مواد اصلاحات برنامه آموزش پزشکی عمومی، قبولی در آزمون ارزیابی مهارت بالینی پایان دوره کارورزی الزامی است.

اجرای آیین نامه برای دانشجویان پزشکی ورودی سال 84 به بعد

دانشگاه موظف است منابع لازم برای این آزمونها را تامین کند و بخشها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که آزمونهای نظری و عملی بلافاصله پس از اتمام بخش و پیش از شروع بخش قبلی برگزار شود.

دانشکده های پزشکی موظف هستند این آیین نامه را برای دانشجویان پزشکی ورودی سال 84 به بعد اجرا کنند.

دکتر بهرام عین اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت پیش از این با اشاره به تغییرات رشته پزشکی عمومی و اعمال اصلاحات آن پس از 20 سال از تدوین دستورالعمل امتحانات پایان دوره کارورزی خبر داده و به مهر گفته بود: پیش از این اشکال این بود که پس از موفقیت یک دانشجوی پزشکی در امتحانات پیش کارورزی وی یک پزشک محسوب می شد و امتحانی برای مهارت وی گرفته نمی شد اما با این امتحان که به صورت عملی خواهد بود مهارت پزشکی که قرار است فارغ التحصیل شود، اندازه گیری می شود و در صورت عدم موفقیت در این امتحان فرد فارغ التحصیل نخواهد شد و دوره کارورزی تمدید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha