گروهی از دانشمندان آمریکایی اولین دستگاه تنظیم کننده تپش قلب وای- فای مجهز به اینترنت را با موفقیت آزمایش کردند.

این دستگاه تنظیم کننده تپش قلب (pacemaker) می تواند از راه اینترنت با بیمارستان ارتباط برقرار کند و همزمان اطلاعات مربوط به وضعیت قلب بیمار را از راه اینترنت ارسال و در صورت بروز علائم غیرعادی در تپش قلب، پاسخ مناسب را از بیمارستان دریافت کند.

این تنظیم کننده تپش قلب وای- فای را شرکت "سن جود مدیکال" ساخته است و تیم محققان "مرکز تنظیم و بی نظمی تپش قلب سن فرانسیس" از سه سال قبل این دستگاه را به قلب یک بیمار پیوند زده اند.

براساس گزارش رویترز، اکنون پس از سه سال آزمایش این دستگاه بی سیم، pacemaker Wi-Fi توانست نشان "حلقه سبز" را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کند.

دستگاه تنظیم کننده تپش قلب ریتم ضربان قلب بیمار را کنترل کرده و از بروز بی نظمیهای تپش قلب پیشگیری می کند. اکنون این دستگاه علاوه بر کنترل و نظارت تپش قلب می تواند دقیقه به دقیقه از راه اینترنت وضعیت سلامت قلب بیمار را ارسال کند.

در دنیا به بیش از سه میلیون نفر دستگاه "پیس میکر" پیوند زده شده است و همه ساله برای بیش از 600 هزار مورد جدید استفاده از این دستگاه تجویز می شود.

استفاده از یک pacemaker Wi-Fi می تواند جایگزین مدلهای قدیمی شود و تحولی در روش درمان و کنترل قلب ایجاد کند. به طوری که استفاده از آن نه تنها می تواند علائم بی نظمی تپش را نشان دهد بلکه می تواند سایر بیماریهای قلبی عروقی را نیز تحت نظر قرار دهد و از بروز سکته های ناگهانی پیشگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha