متخصصان یك شركت نوآور ایرانی موفق به تولید محیط‌های كشت سلولی بر اساس استانداردهای بین‌المللی و منطبق با نیازهای كشور شدند.

دكتر سعید بیان الحق از متخصصان شركت تولیدكننده این محیط‌های كشت سلولی در گفت‌وگو باایسنابا بیان این كه ویژگی این محصول انطباق آن با نیازهای محققان كشور است، خاطرنشان كرد: محیط كشت سلولی مناسب، محیطی است كه سلول در آن خوب رشد كند و در مدت زمان كاملا مشخص تقسیم و دو برابر شود و بتواند تمام اسیدهای آمینه، غلظتهای مختلف و هر آنچه را كه برای سلول لازم است فراهم كند و سلول نیازی به خارج از محیط كشت نداشته باشد.

وی با بیان این كه ایجاد محیط كشت مناسب با سلول در خارج از كشور هزینه زیادی را در بر دارد، اظهار داشت: با توجه به این مساله، ما در حال حاضر مدعی هستیم كه محیطهای كشت سلولی كاملا اختصاصی و بر اساس نیاز محققان را تولید و در اسرع وقت برای استفاده در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

بیان‌الحق تصریح كرد: محیط كشت سلولی كه در حال حاضر وجود دارد می‌تواند با اغلب محیط كشت‌های دنیا رقابت كند، حتی محققان می‌توانند آن را با برندهای بین‌المللی معروف دنیا مقایسه كنند و متوجه شوند كه كیفیت سلول در این محیط كشت چگونه است و در آن محیطها به چه صورت است.

وی با بیان این كه محیط كشت سلولی ساخته شده با استانداردهای MEM، DMEM، DMEM/F12 و RPMI انطباق دارد خاطرنشان كرد: یكی از ویژگی‌های محیط كشت سلولی مناسب آن است كه اگر كوچكترین آلودگی یا ناهنجاری در تولید وجود داشته باشد، سریع و یا چند روز بعد خود را نشان می‌دهد و بلافاصله متوجه می‌شوند كه محیط كشت مناسب است یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha