بیش از 85 درصد داروهایی که در کشور ساخته می شود از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و براساس معتبرترین استانداردهای داروسازی جهان ساخته می شوند.

دکتر حمید خویی، رییس انجمن علمی داروسازان ایران، در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان این مطلب، گفت: بحث کیفیت داروهای ایرانی، بحثی است که در سال‌های اخیر مطرح شد و مطرح شدن آن دلایل خاصی داشت. این مساله با بازشدن دروازه‌های کشور در مقابل داروهای وارداتی و زمینه سازی برای ورود این داروها به بازار دارویی ایران مرتبط است.

وی افزود: داروهای ایرانی توانسته در 20 سال بعد از انقلاب اسلامی، تمام نیازهای سیستم سلامت را برآورده و انتظارات مردم و جامعه پزشکی را برطرف کند.

به گفته رییس انجمن علمی داروسازان ایران، بیش از 85 درصد داروهایی که در کشور ساخته می‌شود از کیفیت مطلوب و قابل قبول برخوردارند و براساس معتبرترین استانداردهای داروسازی جهان ساخته می‌شوند.

وی گفت: در مجموع کارنامه صنعت داروسازی و کیفیت داروی ایرانی، بسیار بالا است، نسبت به بحث کیفیت دارو همان قدر که در داروی ایرانی حساسیت نشان می دهیم، باید به داروی وارداتی نیز حساسیت بیشتری نشان دهیم.

دكتر خویی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد بسیاری از داروها فرآورده‌های دارویی ساخت ایران با رقبای مطرح خارجی کارآزمایی بالینی شده که در اکثر موارد، داروهای ساخت ایران از نظر اثربخشی بالینی، با داروهای مشابه خارجی قابل مقایسه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha