ثبت‌نام بیمه سلامت پناهندگان افغانستانی و عراقی از ٢٥ آبان در دفاتر پیشخوان دولت آغاز می‌شود. اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد که تمام پناهندگان (دارندگان کارت آمایش یا هویت معتبر) از دوشنبه بیست‌وپنجم آبان سال جاری می‌توانند به مدت دو ماه تا بیست‌وپنجم دی ماه جهت ثبت‌نام برای بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

سلامت نیوز: ثبت‌نام بیمه سلامت پناهندگان افغانستانی و عراقی از ٢٥ آبان در دفاتر پیشخوان دولت آغاز می‌شود. اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد که تمام پناهندگان (دارندگان کارت آمایش یا هویت معتبر) از دوشنبه بیست‌وپنجم آبان سال جاری می‌توانند به مدت دو ماه تا بیست‌وپنجم دی ماه جهت ثبت‌نام برای بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، بنابر این گزارش، ثبت‌نام برای هرکدام از اعضای خانوار انفرادی و جداگانه انجام می‌شود و سرپرست خانواده می‌تواند با دردست‌داشتن مدارک خود و سایر اعضا، برای تمام اعضای خانواده ثبت‌نام کند.


جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص به لینک اطلاعیه‌ها در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مراجعه کنید. ضمنا شماره تلفن گویای ١٦٦٦ آماده پاسخ‌گویی به سؤالات در این خصوص است. بر اساس اولین اطلاعیه صادرشده در این زمینه، تمام پناهندگان (دارندگان کارت آمایش یا هویت معتبر) می‌توانند جهت ثبت‌نام در بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت (بیمه سلامت) مراجعه کنند. ثبت‌نام انفرادی است و هریک از اعضای خانواده باید تک‌تک ثبت‌نام کنند. (سرپرست می‌تواند برای کلیه اعضای خانواده ثبت‌نام کند).

در این اطلاعیه اعلام شده چنانچه از بیماری‌های خاص هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ‌ام‌اس رنج می‌برید دفترچه‌ای به شما داده خواهد شد و فقط باید هزینه مربوط به چاپ دفترچه ١٠هزار ریال) را پرداخت کنید و از پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به درمان بیماری خاص خود معاف هستید. سایر مراجعات طبق تعرفه‌های مربوطه محاسبه می‌شود.


اگر قبلا بیمه درمانی داشتید همواره آسیب‌پذیر محسوب می‌شوید و می‌توانید مبلغ ٢٤٣،٠٠٠ ریال برای حق بیمه مدت شش‌ماهه و ١٠،٠٠٠ ریال برای چاپ کارت بیمه پرداخت کنید و کارت بیمه خود را از نزدیک‌ترین دفتر بیمه سلامت دریافت نمایید.


سایر پناهندگان: اگر از دو گروه بالا نیستند مبلغ ٩٧٢،٠٠٠ ریال برای حق بیمه شش‌ماهه و ١٠،٠٠٠ ریال مربوط به کارت بیمه پرداخت می‌کنند و کارت بیمه خود را از نزدیک‌ترین پیشخوان دولت (بیمه سلامت) دریافت می‌کنند. دفاتر سلامت فهرستی از افراد با بیماری‌های خاص و افراد آسیب‌پذیر دارند، اگر نمی‌دانند جزء کدام گروه هستند به دفاتر پیشخوان دولت (بیمه سلامت) مراجعه کنند. اگر بایستی گروه را تغییر دهند به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی منطقه خود مراجعه کنند.


در این اطلاعیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام را کارت آمایش یا هویت معتبر یا معرفی‌نامه از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رسید بانکی (پول نقد پذیرفته نمی‌شود) پرداخت مبلغ موردنظر برای مدت شش‌ماه، یک قطعه عکس ٤×٣ اعلام کرده‌اند. درعین‌حال برای افرادی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند ارائه گواهی از جانب پزشک معرفی‌شده توسط بیمه سلامت ضروری است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha