دبیر علمی هفدهمین همایش آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه ایران گفت: ارتباط بین پزشکان معالج و پاتولوژیست‌ها و ارائه شرح‌ حال بیمار به آزمایشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین ارتباطات بین رشته ای در حوزه آزمایشگاه است.

سلامت نیوز:دبیر علمی هفدهمین همایش آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه ایران گفت: ارتباط بین پزشکان معالج و پاتولوژیست‌ها و ارائه شرح‌ حال بیمار به آزمایشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین ارتباطات بین رشته ای در حوزه آزمایشگاه است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ تینا شوشتری زاده به مناسبت برگزاری هفدهمین همایش سالانه آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه اظهار کرد: حدود 50 درصد تشخیص‌های مربوط به نمونه‌های پاتولوژی براساس شرح‌حال بیماران صورت می‌گیرد، بنابراین لازم است پزشکان معالج شرح‌حال بیماران را برای این آزمایشگاه‌ها ارسال کنند.


وی افزود: برای این منظور دستورالعملی در این زمینه تدوین و به پزشکان ابلاغ‌شده است اما با این‌حال اگر برخی پزشکان شرح‌حال بیمار را برای آزمایشگاه‌های پاتولوژی ارسال نکنند، پاتولوژیست‌ها موظف به گرفتن شرح‌حال از خود بیماران هستند.


شوشتری زاده گفت: داشتن شرح‌حال بیماران، به پاتولوژیست‌ها کمک می‌کند تا تفسیر صحیح‌تر و سطح بالاتری از آزمایش انجام‌شده را به پزشکان معالج ارائه دهند.


دبیر علمی همایش آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه اظهار کرد: آزمایشگاه‌ها باید به‌عنوان یک مرکز پزشکی دیده شوند که می‌توانند خدمات پزشکی به بیماران ارائه دهند و از این منظر باید شرح‌حال کامل بیمار و شک بالینی پزشک در مورد بیماری به آزمایشگاه‌های پاتولوژی ارائه شود تا این آزمایشگاه‌ها بتوانند تفسیر درستی از آزمایش‌ها ارائه دهند.


شوشتری زاده با تأکید بر این‌که در حال حاضر خدمات آزمایشگاه‌ها در سطح بسیار بالایی ارائه می‌شود، افزود: با این‌حال تلاش داریم با تدوین یک پروتکل سطح استانداردها را ارتقا داده و خدماتی در سطح بالاتر به بیماران ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha