دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 16795

محققان موسسه علوم و فناوری مواد در ایتالیا قصد دارند برای تولید استخوان مصنوعی از چوب درختانی مانند بلوط قرمز و خیزران استفاده کنند.

محققان به منظور تولید مواد جدید برای ساخت استخوان مصنوعی قابل پیوند به بدن انسان به استفاده از چوب درختان روی آورده اند. طی شیوه ای که به تازگی ارائه شده است محققان تصمیم دارند از چوب بلوط قرمز، خیزران و سیپو در ساخت استخوانهای مصنوعی استفاده کنند تا با کمک این ماده طبیعی بتوان استخوانهایی با توانایی ترمیمی بالاتر و ایمن تر از مواد کنونی تولید کرد.

دلیل استفاده از چوب در این تحقیقات نزدیکی ساختار این ماده با ساختار استخوان طبیعی است که در زمان کنونی و با استفاده از تجهیزات موجود امکان بازسازی و شبیه سازی آن وجود ندارد. به منظور تولید استخوانهای مصنوعی محققان چوبهای بلوط قرمز، خیزران و سیپو را تا حدی که تنها کربن خالص از آنها باقی بماند، در معرض حرارت قرار می دهند.

در نهایت محققان قصد دارند این استخوان را پس از آزمایش بر روی بدن حیوانات به بدن انسان پیوند بزنند. در حال حاضر تیتانیوم و آلیاژهای کرونیوم کبالت بهترین مواد برای تولید استخوانهای مصنوعی به شمار می روند در حالی که محصولات ترکیبی کلسیمی ترمیم استخوان برای سالها است که در اختیار متخصصان قرار گرفته است.

بر اساس گزارش گاردین، در حال حاضر ترکیبهای کربنی در میان طیف گسترده مواد و فناوری هایی قرار دارند که توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده اند. سرمایه گذاری به منظور مطالعه بر روی ساختار چوبها برای ساخت استخوانهای مصنوعی ترمیم کننده استخوانهای طبیعی از جمله نشانه های گرایش دانشمندان به استفاده از مواد کربنی به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha