رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هر سال 5 / 2 میلیون نظر کارشناسی توسط کارشناسان 350 مرکز این سازمان در سراسر کشور ارایه می شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هر سال 5 / 2 میلیون نظر کارشناسی توسط کارشناسان 350 مرکز این سازمان در سراسر کشور ارایه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، احمد شجاعی در پنجمین همایش ملی طب و قضا در ساری افزود: سازمان پزشکی قانونی تشکیلاتی تخصصی به شمار می آید که برای کمک به امر قضاوت تشکیل شده است و پزشکی قانونی در بیش از یک سوم پرونده های تشکیل شده در قوه قضائیه نظر کارشناسی ارائه می کند.وی، کار در پزشکی قانونی را سخت ارزیابی کرد و کار در سالن تشریح، کالبد شکافی و حضور در صحنه جرم و ضرب و جرح را از موارد سختی کار در پزشکی قانونی برشمرد.این مقام مسئول در پزشکی قانونی، همچنین به مراجعان پزشکی قانونی اشاره کرد که اکثر آنان، صدمه دیده و از نظر روحی دچار آسیب های شدیدی هستند.

شجاعی، خاطرنشان کرد: به دلیل تخصصی بودن سازمان و بحث های علمی از پنج وظیفه این سازمان که در قانون آمده است، دو وظیفه به اصل آموزش و پژوهش اختصاص دارد و آموزش در سطوح مختلف به ویژه با شرکت قضات و کارکنان قضایی در سطح کشور برگزار می شود.وی با اشاره به بحث پ‍ژوهش ادامه داد: پژوهش های علمی در سطح کشور توسط همکاران در زمینه های مختلف انجام شده است و قصد داریم پژوهش ها را بیشتر کاربردی و در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های سازمان پیش ببریم.

 وی، اضافه کرد: به دلیل گستردگی موضوعات پزشکی قانونی و تاثیر موضوعات پزشکی، همایش طب و قضا هر دو سال یک بار برپا می شود و پنجمین همایش الان در حال برگزاری است.شجاعی با اشاره به قانون مجازات اسلامی، اظهار کرد: موضوع مجازات اسلامی برای این همایش به دلیل نو و جدید بودن این قانون مورد توجه قرار گرفته و نقش پزشکی قانونی در صدمات عارضه لحاظ شده است.

به گفته وی از دو سال قبل، کمیته های مختلفی با حضور کارشناسان تشکیل، تبادل اطلاعات و دیدگاه در بحث جنایت و روانپزشکی مرتبط با قانون، بررسی و همچنین مقالاتی در این زمینه ارائه شد که در این دو روز برخی از این مقالات ارائه می شود. پنجمین همایش ملی طب و قضا از امروز به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی آموزشی قوه قضائیه در ساری در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha