رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نتیجه اعطای وام خودرو برای تهران، آلودگی و ترافیک بیشتر است.

سلامت نیوز:رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نتیجه اعطای وام خودرو برای تهران، آلودگی و ترافیک بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مهدی چمران درباره انتقادها از وام اعطایی خرید خودرو در صحن علنی شورای شهر، اظهارداشت: اصولاً وام دادن می‌تواند تحرک ایجاد کند؛ به ویژه در زمینه‌های اقتصادی اما اگر این کار با هوشمندی صورت گیرد، قطعاً تحرکی که ایجاد می‌کند، جدی‌تر و موثرتر خواهد بود.


وی گفت: این وام قطعاً می‌تواند برای خودروسازی تحرک ایجاد کند، اما نتیجه آن چه خواهد بود؟ نتیجه این است که اتومبیل‌های بیشتری فروخته می‌شود، آلودگی هوا افزایش می‌یابد و ترافیک بیشتر می‌شود.


چمران اضافه کرد: صحبت ما این است که چرا چنین وام‌هایی برای گسترش حمل و نقل عمومی اعطا نمی‌شود؟ اعطای وام به گسترش وسایل نقلیه عمومی هم تحرک اقتصادی ایجاد می‌کند و هم زمینه‌ساز اشتغال می‌شود.


وی گفت: این مسئله در عین حال باعث می‌شود از نظر بهداشتی، کاهش آلودگی هوا و محیط‌ زیست نیز شرایط تهران بهبود پیدا کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما نمی‌گوییم این وام برای صنعت خودرو پرداخت نشود، اما می‌گوییم اعطای وام در شرایط فعلی باید اهم و فی‌الاهم شود.


وی ادامه داد: هر اعتباری که برای مترو و اتوبوس گذاشته شود، قطعاً محرک اقتصادی خواهد بود. این اعتبارات می‌تواند کارخانه‌ها را با حداکثر ظرفیت به راه بیندازد و کارگران را مشغول کار کند؛ ضمن اینکه مشکلات ترافیکی حل می‌شود، آلودگی پایین می‌آید و بیماری‌های ناشی از آن کاهش می‌یابد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و در پاسخ به این سئوال که اعطای وام ازدواج به دلیل نبود بودجه متوقف است یا با تاخیر بسیار پرداخت می‌شود اما وام خودرو بلافاصله مصوب و اجرایی شده است، گفت: قطعاً وام ازدواج برای گشایش و تسهیل ازدواج بسیار موثر است. انشاءالله وام ۱۰ میلیونی پیش‌بینی شده برای ازدواج هرچه زودتر اجرایی شود.


چمران در پایان گفت: به هر حال پرداخت این وام مربوط به بانک مرکزی است اما قطعاً باید اعطای وام بر اساس اولویت‌ها تنظیم شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha