عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه دولت به تامین نیازها و پاسخگویی به مطالبات شهروندان و به ویژه زنان گفت: اگر در مورد موضوع تن‌فروشی و روسپی‌گری پنهان‌کاری کرده و صورت مساله را پاک کنیم قطعا نمی‌توانیم راهکار مناسب و درستی برای حل مشکلات پیدا کنیم.

سلامت نیوز:عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه دولت به تامین نیازها و پاسخگویی به مطالبات شهروندان و به ویژه زنان گفت: اگر در مورد موضوع تن‌فروشی و روسپی‌گری پنهان‌کاری کرده و صورت مساله را پاک کنیم قطعا نمی‌توانیم راهکار مناسب و درستی برای حل مشکلات پیدا کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، آذر منصوری، فعال زنان با اشاره بروز آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان اظهار کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی به شدت در هم تنیده است و پیچیدگی‌هایی هم دارند، به عنوان مثال ممکن است هر یک از آسیب‌های اجتماعی از قبیل فقر و روسپیگری و اعتیاد را به عنوان یک آسیب در نظر بگیریم، در حالی‌ که این آسیب‌ها در مجاورت یکدیگر قرار دارند.بنبراین مسلما  وقتی با زنانه شدن فقر در کشور مواجه می‌شویم در کنار آن بحث زنان کارتن‌خواب و تن‌فروش هم مطرح می‌شود بنابراین بین همه این آسیب‌های اجتماعی رابطه علت و معلولی برقرار است. وقتی با زنانه شدن فقر در کشور مواجه می‌شویم در کنار آن بحث زنان کارتن‌خواب و تن‌فروش هم مطرح می‌شود بنابراین بین همه این آسیب‌های اجتماعی رابطه علت و معلولی برقرار است.

 [quote-left] وقتی با زنانه شدن فقر در کشور مواجه می‌شویم در کنار آن بحث زنان کارتن‌خواب و تن‌فروش هم مطرح می‌شود بنابراین بین همه این آسیب‌های اجتماعی رابطه علت و معلولی برقرار است. [/quote-left]

 وقتی با زنانه شدن فقر در کشور مواجه می‌شویم در کنار آن بحث زنان کارتن‌خواب و تن‌فروش هم مطرح می‌شود بنابراین بین همه این آسیب‌های اجتماعی رابطه علت و معلولی برقرار است.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی بروز این آسیب‌های اجتماعی در کشور توسعه‌نیافتگی است به این دلیل که اگر ما مسیر را به درستی طی می‌کردیم و حداقل با چشم اندازهایی که در سند بالادستی دیده شده دسترسی پیدا می‌کردیم شاید با بسیاری از مشکلات امروز مواجه نبودیم.این فعال زنان به پنهان کاری و پاک کردن صورت مساله از سوی برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال  کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معاونت زنان ریاست جمهوری مباحثی مانند زنانه شدن فقر و اعتیاد را مطرح می‌‌کند اما عده‌ای در برابر آن مقاومت می‌کنند که چرا چنین مباحثی در کشور مطرح می‌شود و تصور می‌کنند با پاک کردن صورت مساله و پنهان‌کاری می‌توانند مشکل را حل کنند. در حالی‌ که وقتی واقعیت‌هایی در جامعه وجود دارد، همه مردم این واقعیت‌ها را از نزدیک مشاهده و با آن زندگی می‌کنند و قابل انکار نیست و نمی‌توانیم روی آن سرپوش بگذاریم.

منصوری به اتفاق چند سال گذشته در مورد بیماری ایدز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته برخی از نهادها و مسئولان با پنهان کاری و مسکوت گذاشتن بروز بیماری ایدز در کشور سعی در پاک کردن صورت مساله داشتند اما باید توجه داشته باشیم که پنهان‌کاری باعث می‌شود نگاه نسبت به مشکل و آسیب اجتماعی نه تنها پیشگیرانه و درمان‌گر نباشد بلکه رویکرد قهری به همراه داشته باشد. با این اقدامات قهری مشکل روسپی‌گری در ایران حل نمی‌شود. کسی که تن‌فروشی می‌کند حتما علتی برای این اقدام وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از مساله به دلیل فقر و تامین معاش و تامین مخارج زندگی است و بخشی نیز بر اثر موضوع اعتیاد است و در خانواده‌هایی که همسرانشان معتاد است به وجود آمده است.

این فعال زنان تاکید کرد: اگر در مورد موضوع تن‌فروشی و روسپی‌گری پنهان‌کاری و صورت مساله را پاک کنیم قطعا نمی‌توانیم راهکار مناسب و درستی برای حل مشکلات پیدا کنیم به عنوان مثال امروز اکثر کارشناسان و مسئولان معتقدند افزایش ایدز در کشور ناشی از ارتباط‌های جنسی در جامعه است بنابراین پاک کردن صورت مساله و پنهان‌کاری و برخورد قهری نسبت به آسیب‌های اجتماعی نه تنها باعث حل این معضلات نشده بلکه خود نیز زمینه‌ای را برای دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم کرده است.

منصوری با تاکید بر توجه دولت به تامین نیازها و پاسخگویی به مطالبات شهروندان یادآور شد: بخشی از تن فروشی‌ها ناشی از فقر و اعتیاد نیست بلکه ناشی از تعارض‌هایی است که نسل امروز با آن درگیر است. تعارض‌هایی که از نرسیدن به توسعه متوازن و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نشات می‌گیرد و به  هر ترتیب این مشکلات را افزایش می‌دهد.

 [quote-right]بخشی از تن فروشی‌ها ناشی از فقر و اعتیاد نیست بلکه ناشی از تعارض‌هایی است که نسل امروز با آن درگیر است. تعارض‌هایی که از نرسیدن به توسعه متوازن و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نشات می‌گیرد [/quote-right] بخشی از تن فروشی‌ها ناشی از فقر و اعتیاد نیست بلکه ناشی از تعارض‌هایی است که نسل امروز با آن درگیر است. تعارض‌هایی که از نرسیدن به توسعه متوازن و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نشات می‌گیرد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: بحث دیگر این است که یکی از دلایل اصلی زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی ناشی از این است که زنان در مراکز و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم‌گیر غایب هستند؛ به عنوان مثال در پارلمان یکی از کشورهای اسکاندیناوی در سال 2012 تعداد زنان این پارلمان به بالای 40 درصد رسیده بود و این افراد قانونی را گذراندند که پس از تصویب این قانون، تنها عرضه کننده کالای روسپی‌گری مجرم شناخته نمی‌شود بلکه تقاضا کننده هم مجرم شناخته می‌شد بنابراین مجلس یکی از نهادهایی است که اگر بانوان در آن حضور داشته باشند می‌توانند برای مقدرات اصلی خود تصمیم‌ساز باشند و حضور آنان به رفع مشکلات اجتماعی کمک می‌کنند.

برای رفع این مساله راهبردهای کوتاه مدت و بلند مدت قابل بررسی است. در راهبرد کوتاه مدت نباید به پنهان‌کاری و پاک کردن صورت مساله بپردازیم و باید به واقعیت‌های موجود در جامعه توجه کنیم زیرا اگر صورت مساله پاک شود برای ارائه راهکار آن به بیراهه می‌رویم و در راهبرد بلند مدت نیز توجه به الزامات توسعه متوازن و همه جانبه مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha