وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با توجه به فرارسیدن ماه مبارك رمضان و به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای مرتبط با غذا و آب با صدور اطلاعیه‌ای توصیه‌های بهداشتی به هموطنان ارائه داد.

در این اطلاعیه به هموطنان توصیه شده است كه از خرید زولبیا بامیه، خرما و شیرینی‌های سنتی ویژه ماه مبارك رمضان كه به صورت فله‌ای و یا در بسته‌بندی‌های غیرمجاز عرضه می‌شود، خودداری كنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همچنین مناسب‌ترین ظروف برای توزیع نذورات و افطاردهی حاوی مواد غذایی را ظروف یكبار مصرف با پایه گیاهی و تجزیه پذیر و در درجه بعد ظروف سلولزی برشمرده و افزوده است: استفاده از مابقی ظروف یكبار مصرف برای توزیع غذای سرد بلامانع است.

این وزارتخانه همچنین به هموطنان توصیه كرده است كه قبل از استفاده از سبزیجات، چهار مرحله سالم‌ سازی سبزی، شامل شستن سبزی، ریختن یك تا 5 قطره مایع ظرفشویی در یك لیتر آب به منظور انگل‌زدایی سبزی، گندزدایی سبزی با محلول‌های عرضه شده در داروخانه‌ها و نهایتاٌ شست وشوی سبزی با آب انجام شود.

در ادامه این اطلاعیه همچنین به هموطنان توصیه شده است كه توزیع مواد غذایی پخته شده فقط به صورت گرم و تازه صورت پذیرد و در تهیه غذا از روغن با ترانس پایین و ترجیحا مایع و نیز نمك یددار توصیه شده استفاده شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این اطلاعیه از هموطنان خواسته است كه در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از تهیه و طبخ زیرزمینی مواد غذایی و عرضه از طریق دستفروشان، می‌توانند مراتب را به شماره تلفن 09678 اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha