پس از 16 سال از شروع عملیات ساخت بیمارستان سیدالشهدا (س) سمیرم، این بیمارستان با حضور دكتر كامران باقری لنكرانی وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید.

با حضور وزیر بهداشت؛بیمارستان سید الشهدا (س) سمیرم پس از 16 سال افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایسنا، برای ساخت بیمارستان 93 تخت خوابه سید الشهدا(س) سمیرم با مساحت 70 هزار متر مربع، 20 میلیارد ریال هزینه شده و برای تجهیز این بیمارستان كه فعلا 50 تخت خوابی است 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

این بیمارستان شامل دو اتاق عمل، دو بخش جراحی زنان و مردان، دیالیز با چهار تخت فعال، زایشگاه، اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، پانسیون های پزشكی و سیستم اكسیژن و ساكشن كه به سیستم مركزی متصل است می‌باشد.


عملیات ساخت طرح قدیم بیمارستان سید الشهدا (ع) سمیرم با زیربنای 2500 متر مربع در سال 69 آغاز شد و با توجه به مشكلات فنی ساختمان بیمارستان طرح جدید آن سال 81 با زیر بنای 1500 متر مربع آغاز و امسال به پایان رسید


تنها بیمارستان قبلی شهرستان سمیرم با نام امام خمینی (ره) یك هتل قدیمی بوده كه با توجه به نبود بیمارستان به عنوان مركز درمانی و سپس بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است و این در حالی است كه بیمارستان امام خمینی (ره) از نظر تركیب ساختمان، فاقد ارزش یك بیمارستان برای خدمات به بیماران بوده است و با افتتاح بیمارستان سید الشهدا (س)، ‌بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان مركز شبانه روزی و درمانگاه تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


از زمان ساخت بیمارستان سیدالشهدا(ع) سمیرم تا كنون شش وزیر بهداشت و درمان برای تكمیل یا افتتاح بخش‌هایی از این بیمارستان بودجه اختصاص می‌دادند كه امسال بیمارستان سید الشهدا(س) با حضور هفتمین وزیر بهداشت و درمان سرانجام به بهره برداری رسید.


گفتنی است در افتتاحیه بیمارستان سید الشهدا (ع) سمیرم، تعدادی از اهالی این شهرستان نسبت به بهره برداری از این بیمارستان و شایعاتی مربوط به تعطیلی بیمارستان امام خمینی (ره) تجمع كردند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha