قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با انتقاد از آئین نامه ابلاغ شده به دانشگاه‌های پرستاری توسط وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت آموزش پرستاران را به بیمارستان‌های خصوصی و دولتی سپرده که این مراکز باید با همکاری دانشگاه‌ها به تربیت پرستار بپردازند این در حالی است که هیچ یک از دانشگاه‌های پرستاری دارای شرایط استاندارد نیستند.

دانشگاه‌های پرستاری دارای شرایط استاندارد برای آموزش پرستار نیستند

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با انتقاد از آئین نامه ابلاغ شده به دانشگاه‌های پرستاری توسط وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت آموزش پرستاران را به بیمارستان‌های خصوصی و دولتی سپرده که این مراکز باید با همکاری دانشگاه‌ها به تربیت پرستار بپردازند این در حالی است که هیچ یک از دانشگاه‌های پرستاری دارای شرایط استاندارد نیستند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد شریفی مقدم در گفت‌‌و‌گو با آنا، درباره تصمیم اخیر وزارت بهداشت برای تربیت نیروهای‌ پرستاری، گفت: وزارت بهداشت اخیر آئین نامه‌ای را به دانشگاه‌های پرستاری ابلاغ کرده است که طی آن آموزش پرستاران به بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی سپرده شده است.

وی افزود: بر اساس این آئین‌نامه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی زیر نظر دانشگاه‌های پرستاری به تربیت نیروهای پرستاری می‌پردازند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه پرستاری یک رشته آکادمیک با قدمت یکصد ساله است، عنوان کرد: مساله تربیت نیروهای پرستاری در حالی به بیمارستان‌ها سپرده شده که هیچ یک از دانشگاه‌های پرستاری کشور شرایط استاندارد جهت تربیت نیروی کارشناسی را ندارند.

وی افزود: برای تربیت نیروهای پرستاری باید تعداد هیات علمی و مربیان به میزان استاندارد باشد و این در حالی است که این آمار در دانشگاه‌های پرستاری کشور با میزان استاندارد فاصله بسیار زیادی دارد.

شریفی مقدم با انتقاد از اینکه اجرای این طرح موجب تربیت فله‌ای پرستاران می‌شود، یادآور شد: اگر وزارت بهداشت قصد دارد تا به مردم خسارت کم‌تری وارد شود و نظام سلامت تقویت شود باید در هر گونه تصمیم‌گیری‌های خود برای پرستاران با سازمان نظام پرستاری که تنها یک تشکل سیاسی-صنفی پرستاران است، مشورت و نظرخواهی کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در زمان اتخاذ این تصمیم هیچ‌گونه نظرخواهی از سازمان نظام پزشکی کشور نداشته است و این در حالی است که در قوانین نظام پرستاری تاکید شده که هر گونه تصمیم‌گیری در خصوص آموزش پرستاران باید با هماهنگی و همکاری سازمان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha