سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 16816

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از نحوه شناسایی و درمان افراد مشکوک مبتلا به ویروس آنفلوانزای نوع A در فرودگاههای کشور خبر داد.

دکتر محمدمهدی گویا در خصوص اقدامات کنترلی به منظور شناسایی افراد مشکوک به ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A که وارد کشور می شوند، به مهر گفت: ماموران مستقر در فرودگاهها از افرادی که هیچ گونه علائمی از بیماری را ندارند، می خواهند در صورتی که ظرف مدت یک هفته علائم بیماری آنفلوانزا در آنها ظاهر شد، به مراکزی که به آنها اعلام می کنیم مراجعه کنند.

اولین مورد از ابتلا به ویروس آنفلوانزای نوع A اول تیر ماه سال جاری در کشور اعلام شد که این آمار پس از دو ماه به 196 مورد افزایش یافت.

گویا در ارتباط با وضعیت افرادی که علائم خفیف این بیماری را دارند، افزود: از ترشحات حلق این افراد نمونه گیری شده و به آنها گفته می شود که در صورت تشدید بیماری، طی روزهای آینده حتما با مراکز اعلام شده تماس بگیرند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: تیمهای بهداشتی مستقر در فرودگاهها از افرادی که علائم شدیدی از این بیماری را دارند، معاینه به عمل آورده و در صورت نیاز آنها را به مراکز درمانی اعزام می کنند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا دو سال آینده تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در دنیا به 2 میلیارد نفر می رسد که پیش بینی می شود این آمار در ایران بین 10 تا 24 میلیون مبتلا به این بیماری در دو سال آینده باشد.

گویا با تاکید بر رعایت بهداشت فردی به منظور پیشگیری از ابتلا از ویروس نوع A در کشور، از هموطنان خواست از دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا به طور جدی خودداری کنند و به طور مرتب دستهای خود را بشویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha