کودکان تا سن 2 سالگی فقط نیازمند مصرف مولتی ویتامین و قطره آهن به مقدار کم هستند و به هیچ مکمل غذایی دیگری نیازی ندارند .

دکتر ناهید عزالدین متخصص اطفال در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: زمانی که مجلات به ویژه انتشارات پزشکی را مطالعه می کنیم، با انبوهی از تبلیغات مکمل های غذایی که با اشكال و جملات گوناگون و فریبنده و اغلب نادرست از جمله تقویت‌کننده سیستم ایمنی یا تقویت کننده حافظه روبرو می شویم.

وی افزود : از میان انواع بی شمار مکمل‌ها تنها تعدادی از آنها دارای میزان مناسبی از ویتامین ها هستند که البته اگر والدین نسبت به تغذیه کودکان حساس باشند کودکان هیچ نیازی به استفاده از مکمل‌های مختلف نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: بهترین منبع دریافت آهن "گوشت قرمز ، زرده تخم مرغ ، حبوبات و مغزها (پسته و بادام) هستند. همچنین مغزها سرشار از مواد مغذی ، روی ، منیزیم ، ویتامین ، فسفر و امگا 3 می باشند .

وی تاکید کرد: وجود انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و یا سایر مواد در یک فرآورده مهم نیست بلکه مقدار آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، بنابراین با تنظیم یک برنامه غذایی مناسب می توان نیازمندی‌های کودک را تامین و او را از مصرف این گونه فرآورده ها که نه تنها مفید بلکه مضر هم هستند بی نیاز نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha