معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6.8 درصد کودکان کشور کوتاهی قد دارند و بیشترین شیوع کوتاه قدی در استان سیستان وبلوچستان با 20.7 درصد است.

سلامت نیوز:معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6.8 درصد کودکان کشور کوتاهی قد دارند و بیشترین شیوع کوتاه قدی در استان سیستان وبلوچستان با 20.7 درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی اکبر سیاری به برخی آمارهای سوءتغذیه در کشور اشاره کرد و افزود: آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد وضعیت توزیع کوتاه قدی در بین کودکان کشور مناسب نیست و حدود 6.8 درصد این کودکان کوتاه قد هستند و مهمترین علت این مسئله نیز سوءتغذیه است که بویژه در استان های محروم شیوع بالایی دارد.وی ادامه داد: بررسی های وزارت بهداشت همچنین نشان می دهد که 4.1 درصد کودکان کشور دچار کم وزنی و چهار درصد دچار لاغری هستند.

سیاری افزود: شیوع گواتر نیز در بین کودکان کشور حدود 5.7 درصد است که بیشترین آن با 9.2 درصد در استان ایلام است.سیاری ادامه داد: یکی از ریزمغذی هایی که به شدت در بین کودکان کشور با کمبود مواجه است، «روی» است، بطوریکه 13 درصد کودکان زیر شش سال با کمبود این ماده مغذی مواجه هستند و 20 درصد افراد بین 15 تا 20 سال کشور نیز کمبود «روی» دارند.

وی افزود: وضعیت کمبود ویتامین ها نیز در بین کودکان، نوجوانان و زنان نامناسب است، به عنوان مثال حدود 11درصد نوجوانان کشور دچار کمبود ویتامین «ای» - A - هستند و 28 درصد زنان نیز با کمبود این ویتامین مواجه هستند.معاون وزیر بهداشت پیش از این نیز از شیوع بالای 20 درصدی سوءتغذیه در کشور خبر داده بود.

سوء تغذیه به کمبود املاح و مواد معدنی و نیز کمبود ویتامین ها مربوط است که به علت گرسنگی سلولی به وجود می آید یعنی ممکن است فرد همزمان با چاقی و دریافت کالری بیش از حد با کمبود ویتامین و املاح مواجه و دچار سوءتغذیه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha