سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 16824

با توجه به رواج عمل سزارین برای به دنیا آمدن نوزادان بد نیست کمی راجع به مراقبت های بعد از این عمل صحبت کنیم. دانستن اتفاقات بعد از این انتخاب می تواند کمک موثری به ارتقا نگرش شما داشته باشد.

بعد از سزارین چه انتظاری دارید؟
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،معمولا بعد از عمل جراحی سزارین باید انتظار داشته باشید که درعرض 24 ساعت مورد معاینه دقیق قرار بگیرید. این معاینه برای کسب اطمینان از عدم توسعه هر مشکل لازم و ضروری است. دریافت داروهای مسکن درد و تشویق به راه رفتن کوتاه مدت یکی دیگر از روند های بعد از این عمل است. هدف از راه رفتن مادران علی رقم داشتن درد ، دفع گاز داخل شکم می باشد. راه رفتن ابتدا بسیار سخت و دردناک به نظر می رسد ولی به مرور تخفیف می یابد.
مدت مراقبت بیمارستانی بعد از عمل سزارین حدود 3 روز می باشد. در این مدت روش مراقبت و شیردهی از نوزاد باید آموزش داده شود. قبل از مرخص شدن از بیمارستان توصیه می شود که در صورت بروز هر نوع مشکل سریعا به پزشک مراجعه کنید.
معمولا ترمیم بریدگی ناشی از عمل سزارین 4 هفته طول می کشد. و مسلما در طی یکسال بعد از عمل، داشتن  دردهای غیر معمول و گه گاه در ناحیه بریدگی ، طبیعی به نظر می رسد.
چه موقع بعد از سزارین به پزشک مراجعه کنید؟
در صورت مشاهده هر نوع از علائم مراجعه به پزشک ضروری به نظر می رسد.
1-     خونریزی واژن بیش از اندازه طبیعی(به طوری که هر 4 تا 5 ساعت مجبور به تعویض تامپون شوید). معمولان خونریزی واژن بعد از عمل سزارین کمتر از زایمان طبیعی است.
2-    خونریزی واژن شدید به نظر می رسد و یا تا 4 روز بعد از زایمان هنوز خون روشن تخلیه می شود. یا لخته های خون بزرگتر از حد طبیعی دفع شود. معمولا در این وضعیت پایین شکم نیز دردناک است.
3-    داشتن علائم عفونت نظیر تب و افزایش التهاب اطراف بریدگی از دیگر موارد قابل توجه است.
4-     بریدگی سزارین بازتر شود و شروع به خونریزی کند.
5-    داشتن احساس سرگیجه
6-     اگر ماهیچه های پشت پا دردناک ، متورم و قرمز شد، تنفس دچار مشکل شده و درد شدیدی در قفسه سینه احساس کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید(زیرا این موارد از علائم لخته شدن خون می باشد.)
7-    در صورت بروز علائم افسردگی بعد از زایمان نظیر

-    احساس ناامیدی و غم بیش تر از چند روز
-    تفکرات خطرناک و مشکل ساز و یا توهم
8-    اگر ترشحات واژن بدبو و متعفن شود.
9-    در صورتی که شکم حساس ،سخت و پر به نظر رسد.
10-    اگر پستان ها دردناک و یا قرمز شده و در این وضعیت تب کنید. (این ها از موارد آماس سینه است)

  بعضی زنان دچار احساس درد در محل شانه ها می شوند.این یک نوع از درد رجوعی است که به دلیل ضربه وارد به ماهیچه های شکم در طول زایمان بروز می کند. اما به مرور بعد از مدتی از بین می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha