چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 16832

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشكی با اشاره به پیشینه قوی بینایی سنجی در ایران، خواستار راه‌اندازی دكترای حرفه‌ای این رشته در كشور شد.

دكتر ابراهیمی در دوازدهمین كنگره اپتومتری ایران، با اشاره به مصوبه وزارت بهداشت در رابطه با كاهش شرح وظایف كاری جامعه اپتومتری در سال گذشته، گفت: خوشبختانه در سال جاری این مصوبه به روند گذشته بازگشت، اما درعین حال امتیازی به عینك سازان داده شد كه آنها نیز می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی، وزارت بهداشت را متولی سلامت جامعه عنوان كرد و گفت: در صورتی كه هر وزارتخانه دیگری از جمله وزارت علوم به شكلی قصد ورود به این حوزه را دارد، باید از مجاری قانونی آن یعنی وزارت بهداشت، وارد این حوزه شده و مدارك آنها باید در وزارت بهداشت و درمان تایید شود. این امر در مورد عینك‌سازان هم صادق است.

دكتر ابراهیمی با اشاره به قدمت 36 ساله رشته اپتومتری در كشور گفت: اپتومتری علیرغم سابقه طولانی در كشور هنوز از جایگاه لازم برخوردار نیست. لازم است زمینه‌های ارتقا این رشته هر چه زودتر فراهم شود.

وی با اشاره به تصویب دكترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در اردیبهشت ماه سال جاری، ادامه داد: اگر اعتقاد بر این است كه ارتقا سلامت جامعه بدون ارتقا سطح علمی دانش آموختگان فراهم نمی‌شود، باید فرصت ارتقا رشته به اپتومتریست‌ها داده شود؛ چرا كه بیش از دو سال از دوره لیسانس صرف علوم پایه می‌شود و در این مقطع فرصت چندانی برای دوره‌های تخصصی نیست. بنابراین لازم است با توجه به پیشینه قوی بینایی سنجی در ایران، دكترای حرفه‌ای این رشته در كشور راه‌اندازی شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشكی در پایان گفت: حضور انجمن‌های علمی زیر نظر وزارت بهداشت، پتانسیلی برای انجمن‌های علمی محسوب می‌شود. بنابراین زمانی كه انجمنی زیر نظر وزارت بهداشت راه‌اندازی شود، انجمن صنفی آن كه تحت نظر وزارت كشور است باید تعطیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha