عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سوالی از وزیر بهداشت درباره طرح تحول سلامت مطرح نشده‌است، گفت: نمایندگان از وزیر بهداشت به آن صورت سوالی ندارند، بلکه بیشتر درخواست‌هایی از ایشان درباره شرایط حوزه انتخابیه‌شان دارند که خوشبختانه وزیر در این باره تعامل خوبی با نمایندگان داشته و خواسته‌های آن‌ها جواب داده می‌شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سوالی از وزیر بهداشت درباره طرح تحول سلامت مطرح نشده‌است، گفت: نمایندگان از وزیر بهداشت به آن صورت سوالی ندارند، بلکه بیشتر درخواست‌هایی از ایشان درباره شرایط حوزه انتخابیه‌شان دارند که خوشبختانه وزیر در این باره تعامل خوبی با نمایندگان داشته و خواسته‌های آن‌ها جواب داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، مراد هاشم‌زهی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره تحقیق و تفحص مجلس از طرح تحول سلامت گفت: بحث تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت نه در کمیسیون و نه در خارج از کمیسیون مطرح نشده است. وقتی چنین چیزی مطرح نشده، چرا باید به این مسائل دامن زد.زمینه‌ای هم برای چنین کاری وجود ندارد و همه کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

این نماینده مجلس درباره دعوت از وزیر بهداشت به کمیسیون و پرسش از وی درباره طرح تحول سلامت گفت: هر از چند گاهی سوالی از وزیر پرسیده می‌شود، اما درباره بیشتر این سوالات تفاهم انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت افزود: ‌همواره سوالاتی از سوی نمایندگان از وزرا مطرح می‌شود، وزیر بهداشت هم از این جریان مستثنی نیست، اما بیشتر سوالات حوزه بهداشت قبل از مطرح شدن در کمیسیون به تفاهم می‌رسد و سوال از دستور کار خارج می‌شود.

وی افزود: شاید هر دو ماه یک بار شاهد سوال نمایندگان از وزیر بهداشت باشیم که البته بیشتر سوالات مربوط به مسائل منطقه‌ای است و البته درخواست‌هایی که نمایندگان در حوزه بهداشت دارند.

هاشم‌زهی افزود: این سوالات مربوط به طرح تحول نیست و بیشتر مربوط به مسائل منطقه‌ای، عزل و نصب‌ها، بیمارستان‌هایی که باید راه‌اندازی شود، تجهیزات و درمانگاه‌هاست. این مسائل وقتی مطرح می‌شود بین نمایندگان و وزارت بهداشت تفاهم صورت بگیرد و این وزارتخانه پاسخ‌های مناسبی به نمایندگان می‌دهد.

این نماینده مجلس گفت: وزیر بهداشت به خوبی با نمایندگان برخورد می‌کند و اکثر نمایندگان قانع می‌شوند. ما کمتر شاهد این مساله بودیم که نماینده‌ای قانع نشده باشد و سوال به صحن علنی مجلس برسد.

هاشم‌زهی در پاسخ به اینکه در کمیسیون بهداشت بیشتر از وزیر درخواست می‌شود تا سوال، گفت: متاسفانه این گونه مسائل هم از وزیر در قالب سوال مطرح می‌شود.

وی درباره توجه نمایندگان به انتقادهایی که به طرح تحول سلامت وارد می‌شود، گفت: جلساتی با وزیر و معاونان در خصوص طرح تحول سلامت و خیلی مسائل دیگر برگزار می‌شود، ولی با توجه به نوع رفتار و عملکرد وزارت بهداشت با نمایندگان دیگر نیازی به سوال باقی نمی‌ماند. سوالات و درخواست‌ها با وقت قبلی مطرح می‌شود و به خوبی از سوی وزارت بهداشت به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha