پیگیری‌نشدن پرونده به‌صورت جدی از سوی مسئولان پلیس و دستگاه قضایی و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی، دردسرهای تازه‌ای است که گریبان ۲ خواهر مرندی را که چندی پیش قربانی اسیدپاشی شدند، گرفته است.

سلامت نیوز: پیگیری‌نشدن پرونده به‌صورت جدی از سوی مسئولان پلیس و دستگاه قضایی و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی، دردسرهای تازه‌ای است که گریبان ۲ خواهر مرندی را که چندی پیش قربانی اسیدپاشی شدند، گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، عامل این اسیدپاشی، خواستگار سمج یكی از خواهران بود كه وقتی از او جواب رد شنید، تصمیم گرفت به روی هر دو خواهر اسید بپاشد.این حادثه هولناك ساعت 5:30بعدازظهر نهم آبان‌ در یكی از محله‌های شهر مرند در آذربایجان شرقی رخ داد. آن روز الناز و ندا، 2خواهر جوان مرندی از محل كارشان به خانه برمی‌گشتند كه در نزدیكی خانه دچار حادثه هولناكی شدند.

مرد ناشناسی كه كلاه لبه‌دار به سر و عینكی دودی به چشم داشت، در گوشه‌ای ایستاده بود و وقتی 2خواهر از مقابلش عبور كردند به سمت آنها رفت و در چشم‌ برهم‌زدنی محتویات ظرفی را كه به‌دست داشت، به‌صورت آنها پاشید و پا به فرار گذاشت. لحظاتی بعد صدای فریاد كمك‌خواهی 2خواهر فضای كوچه را پر كرد و یكی از رهگذران به كمكشان رفت و آنها را به بیمارستان برد. 2دختر جوان تحت درمان قرار گرفتند اما بررسی‌ها نشان می‌داد كه شدت آسیب‌دیدگی خواهر بزرگ‌تر بیشتر از خواهر كوچك‌تر است.

    خواستگار كینه‌جو

همزمان با این حادثه، مأموران پلیس وارد عمل شدند و طولی نكشید كه مشخص شد عامل اسیدپاشی خواستگار ناكام خواهر بزرگ‌تر بوده است. این مرد 40روز قبل از حادثه به همراه خواهرش به خواستگاری الناز 33ساله رفته بود و هرچند الناز با ازدواج با او مخالفتی نداشت اما آنها پس از تحقیقات اولیه درباره مرد جوان متوجه راز بزرگی شدند. آنها فهمیدند كه مرد جوان برخلاف ادعایش، متاهل و دارای 2فرزند است و برای اینكه خانواده الناز را فریب دهد، وانمود كرده بود كه مجرد است.

با افشای این راز، پدر الناز به مرد جوان جواب رد داد و از او خواست كه دیگر مقابل خانه‌اش آفتابی نشود اما مرد جوان كه از این خانواده كینه به دل گرفته بود، نقشه انتقام‌جویی كشید. او پس از تهیه اسید، با استفاده از عینك و كلاه، تغییر قیافه داد و روز حادثه با كمین در مسیر رفت‌وآمد الناز و خواهرش به روی آنها اسید پاشید.

با این اطلاعات، مأموران راهی محل زندگی مرد جوان شدند و او را دستگیر كردند. او در اعترافاتش گفت كه فقط قصد اسیدپاشی به الناز را داشته و قصد نداشته به خواهرش آسیب برساند. پس از اعترافات او، برای وی قرار قانونی صادر شد و این در حالی بود كه تلاش پزشكان برای درمان 2خواهر جوان ادامه داشت.

خواهر بزرگ‌تر قربانیان روز گذشته در توضیح وضعیت آنها گفت: خوشبختانه خواهر كوچك‌ترم كه در این حادثه كمتر آسیب دیده بود، از بیمارستان مرخص شد. اما الناز قرار است تحت عمل جراحی صورت قرار بگیرد. او در بیمارستانی در تبریز بستری است و هر چند اسید به بینایی‌اش آسیب وارد نكرده اما باعث شده كه صورتش دچار سوختگی شدید شود.

او ادامه می‌دهد: هزینه درمان خواهر كوچكم 6میلیون تومان است كه چون پولی نداشتیم، سند خانه یكی از آشنایان در گرو بیمارستان است و معلوم نیست هزینه درمان الناز چقدر خواهد شد. او از وضعیت رسیدگی به پرونده هم گلایه می‌كند و می‌گوید: هنوز شكایت نكرده‌ایم، چون می‌گویند كه باید الناز خوب شود و خودش شكایت كند.

از طرفی هر جا می‌رویم، می‌گویند كه چون ماجرا شخصی بوده، باید خودتان مراقب می‌بودید كه چنین حادثه‌ای اتفاق نیفتد. حتی برخی شایعه كرده‌اند كه متهم پرونده با سپردن وثیقه آزاد شده و همه اینها ما را نگران كرده كه پرونده به‌صورت جدی رسیدگی نشود. او ادامه می‌دهد: شاید اگر عاملان اسیدپاشی‌های اصفهان و دیگر اسیدپاشی‌ها به سزای عملشان می‌رسیدند، دیگر كسی جرأت نمی‌كرد اینطور با زندگی یك دختر بازی كند و از مسئولان می‌خواهیم كه نگذارند حق خواهرانم پایمال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha