رییس مركز توسعه و ارتقا شبكه سلامت وزارت بهداشت، از اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرهایی با كمتر از 50 هزار نفر جمعیت و در برخی از استان‌ها در شهرهایی با یكصد هزار نفر جمعیت در آینده نزدیك خبر داد و گفت: سرشماری و تشكیل پرونده سلامت در شهرهای پایلوت آغاز شده است.

دكتر اسماعیل مطلق، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه برای اجرای برنامه خانواده در شهرها وجود پنج عمل اصلی؛ داخلی، اطفال، زنان، جراحی و بیهوشی برای ارجاع بیماران به سطح دو (تخصصی) الزامی است، اظهار كرد: در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها هم با معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری و سازمان‌های بیمه‌گر به توافقاتی رسیده‌ایم و تاكنون ماده 37 برای تایید و ابلاغ به هیات دولت ارسال شده است.

رییس مركز توسعه و ارتقا شبكه سلامت وزارت بهداشت، با بیان اینكه شهروندان غالبا صاحب دفترچه بیمه تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و یا نیروهای مسلح هستند، افزود: در راستای اجرای برنامه پزشك خانواده برای افراد فاقد دفترچه بیمه با هماهنگی دولت و سازمان بیمه خدمات درمانی دفترچه بیمه ایرانیان صادر خواهد شد.

دكتر مطلق، با تاكید بر این كه با اجرای سیستم ارجاع در شهرها پس از تشكیل پرونده، افراد صاحب متولی سلامت خواهند شد، گفت: در صورتی كه پزشك خانواده بیمار را به سطح دو خدمات (سطح تخصصی) ارجاع دهد پزشك خانواده موظف است پس خوراند و دستورات سطح دو خدمات را اجرایی كند؛ بدین ترتیب یك پزشك عهده دار مسئولیت سلامت بیماران در سطوح یك، دو و سه(اولیه، ثانویه وثالثیه) می‌شوند.

وی، در ادامه از امضای تفاهم نامه خدمات سطح یك بیمه روستاییان و عشایر سال 88 با سرانه 12 هزار و 500 تومان خبر داد و گفت: سال گذشته این سرانه 10 هزار تومان بوده است.

رییس مركز توسعه و ارتقا شبكه سلامت وزارت بهداشت، گفت: با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری وزارت بهداشت و سازمان بیمه خدمات درمانی مقرر شد تیم كارشناسی برای تعیین قیمت تمام شده سرانه تشكیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha