رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبان تحصیل رشته پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی از طریق آزمون سراسری و در قالب قوانین و مقررات جاری آموزش جذب می شوند.

جذب داوطلبان رشته پرستاری در بیمارستان‌ها از طریق آزمون سراسری

سلامت نیوز: رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبان تحصیل رشته پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی از طریق آزمون سراسری و در قالب قوانین و مقررات جاری آموزش جذب می شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،  محمدحسین پورکاظمی با اشاره به لزوم ایجاد تعادل بین تعداد پزشک و پرستار،‌ تربیت نیروی پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی را برنامه ای مناسب جهت رفع نیاز کشور به نیروی پرستاری ذکر کرد.


پورکاظمی با تاکید بر لزوم وجود رابطه منطقی بین تعداد تخت های بیمارستانی و پرستارانی که در دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت تربیت می شود گفت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد میزان تربیت پرستار در کشور ما بسیار پایین تر از استانداردهای جهانی است و در کشور با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم.


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اجرای طرح تحول سلامت و اقبال مردم به بیمارستان های دولتی را عاملی برای افزایش نیاز به خدمات پرستاری در کشور برشمرد و گفت: پرستاری شغلی مقدس و دشوار است و باید برنامه ریزی مناسب درخصوص تربیت پرستاران صورت گیرد.


پورکاظمی به برنامه های اخیر وزارت بهداشت برای توسعه تربیت نیروی پرستاری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تربیت پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور یکی از برنامه هایی است که تا حدودی می تواند نیاز کشور در این زمینه را برطرف نماید.


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه این طرح زمینه لازم را برای تضمین موقعیت شغلی آینده داوطلبان فراهم می آورد گفت: این طرح به معنی تربیت نیرو خارج از ضوابط و چارچوب های جاری کشور نبوده و داوطلبان بر طبق ضوابط قانونی، با شرکت در آزمون سراسری در این دوره پذیرفته خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha