رییس سازمان بهزیستی گفت: تعداد مهدهای کودک در مساجد با همکاری سازمان بسیج مستضعفین افزایش می یابد.

سلامت نیوز: رییس سازمان بهزیستی گفت: تعداد مهدهای کودک در مساجد با همکاری سازمان بسیج مستضعفین افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه بین بهزیستی و سازمان بسیج مستعضفین درخصوص مهدهای مسجد افزود: مجوز فعالیت مهدهای مسجد را سازمان بهزیستی صادر می کند اما نحوه اخذ شهریه بر عهده خود مهدها خواهد بود و ما فقط سقف و کف میزان شهریه ها را تعیین می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه را ارتقای کیفیت عملکرد مهدهای مسجد، رعایت ضوابط نظارتی و استفاده از ظرفیت بسیج است.وی ادامه داد: همکاری بهزیستی با سازمان بسیج مستضعفین در خصوص راه اندازی مهدهای مسجد شرایطی را فراهم می کند تا آینده سازان کشور از بنیه فرهنگی قوی برخوردار شوند.


** وجود دو هزار و 500 مهد مسجد در کشور

کسری صادقی زاده رییس کمیسیون بررسی های ویژه شوریعالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم گفت: اکنون بیست هزار مهد کودک تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند که دو هزار و 500 مهد آن، مهد مسجد هستند و تصدی گری آن بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است.

وی ادامه داد: حدود هفتاد و دو هزار مسجد در کشور وجود دارد، بنابراین مهدهای مسجد بیش از تعداد فعلی می تواند گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از امضای این تفاهم نامه، سازمان بهزیستی عملکرد بسیج را در مهدهای مسجد به رسمیت می شناسد و تربیت مربی، تولید محتوا و نظارت و بازرسی برای مهدهای مسجد از سوی بهزیستی صورت خواهد گرفت.وی ادامه داد: اگر اختلافی بین دو سازمان در خصوص مهدهای مسجد بوجود آید مرجع آن کمیسیون تعلیم و تربیت شورایعالی انقلاب فرهنگی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha