جوان 18 ساله‌ای که چهارشنبه آخر سال گذشته سرباز نیروی انتظامی را هنگام انجام وظیفه با پرتاب نارنجک دستی به شهادت رسانده بود، در آخرین دفاعیات خود گفت: قبول دارم، اشتباه کردم، تحت تأثیر غرور جوانی قرار گرفتم و می‌خواستم نزد دوستانم خودنمایی کنم.

سلامت نیوز: جوان 18 ساله‌ای که چهارشنبه آخر سال گذشته سرباز نیروی انتظامی را هنگام انجام وظیفه با پرتاب نارنجک دستی به شهادت رسانده بود، در آخرین دفاعیات خود گفت: قبول دارم، اشتباه کردم، تحت تأثیر غرور جوانی قرار گرفتم و می‌خواستم نزد دوستانم خودنمایی کنم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، متهم 18 ساله این پرونده جنایی که ادعا دارد فرزند طلاق است و مادرش در یک هتل کار می‌کند تا مخارج زندگی را تأمین کند، در آخرین جلسه بازپرسی که در شعبه 209 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شد به «قاضی حیدری» گفت: آن روز من مقداری ترقه در دست داشتم که مأموران نیروهای انتظامی ترقه‌هایم را از من گرفتند. وقتی با حالت ناراحتی نزد دوستانم در قلعه آبکوه رفتم آن‌ها گفتند اصلاً ناراحت نباش، خودمان ترقه و نارنجک درست می‌کنیم. پس از آن هم به اطراف میدان توحید رفتیم و با خرید لوازم ساخت ترقه به منزل یکی از دوستانمان بازگشتیم.

وی ادامه داد: در زیرزمین منزل ترقه‌ها را درست کردیم و شب هنگام به بولوار کلاهدوز آمدیم. آنجا مأموران انتظامی مستقر شده بودند و از پرتاب ترقه جلوگیری می‌کردند. در حالی که آن‌ها من و دوستانم را به آن سوی بولوار هدایت می‌کردند ناگهان من ترقه‌ای را پرتاب کردم که متأسفانه آن ترقه به صورت سرباز نیروی انتظامی اصابت کرد و به شدت مجروح شد. من با دیدن این صحنه بلافاصله از محل فرار کردم اما سپیده‌دم روز بعد توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدم.

گزارش خراسان حاکی است: به دستور قاضی حیدری متهم این پرونده جنایی پس از اعترافات صریح و برای انجام معاینات پزشکی درباره سلامت روحی و روانی به پزشکی قانونی خراسان رضوی معرفی شد و پزشکان نیز پس از انجام مصاحبه و معاینه سلامت روحی و روانی او را تأیید کردند.

این جوان که مدعی است برای تأمین مخارج خود در یک کارواش کار می‌کرد، در حضور قاضی شعبه 209 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، صحنه وقوع حادثه را نیز بازسازی کرد و جزئیات ارتکاب قتل عمدی را شرح داد.

بر اساس این گزارش، با تکمیل تحقیقات قضایی و صدور جلب دادرسی از سوی قاضی حیدری، این پرونده جنایی به شعبه اظهارنظر دادسرا ارسال شد و با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک رفت تا عامل شهادت سرباز نیروی انتظامی پای میز محاکمه بنشیند.

شرح ماجرا

عقربه‌های ساعت 21:45 آخرین چهارشنبه سال گذشته را نشان می‌داد که اعلام شد یکی از سربازان کلانتری مصلای مشهد که به عنوان نیروی کمکی به کلانتری سناباد اعزام شده بود مورد اصابت نارنجک دستی قرار گرفته و به شدت مصدوم شده است.

«قاضی حیدری» که آن روز با دستور دادستان مشهد به عنوان قاضی ویژه در حال رسیدگی به جرایم چهارشنبه آخر سال بود بلافاصله عازم بیمارستان شد و به تحقیق در این باره پرداخت. گزارش‌ها از وضعیت وخیم سرباز 19 ساله حکایت داشت و پزشکان در حالی از تخلیه کامل چشم چپ وی سخن می‌گفتند که صورت او نیز به طرز وحشتناکی مجروح شده بود. با پایین آمدن سطح هوشیاری این سرباز، وی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد اما چندین هفته بعد بر اثر عوارض ناشی از اصابت نارنجک دستی به شهادت رسید.

این در حالی بود که شب وقوع حادثه و با توجه به اهمیت ماجرا، قاضی حیدری دستورات ویژه‌ای را برای دستگیری ضاربان سرباز نیروی انتظامی صادر کرد و همان شب چند تن از دوستان ضارب بازداشت شدند. مقام قضایی که تا سپیده‌دم در کلانتری حضور داشت، دستور داد تا مأموران انتظامی با ضارب فراری قرار صوری بگذارند و بدین ترتیب متهم در منطقه رضاشهر مشهد در محاصره پلیس گرفتار و دستگیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha