رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه:« 12 سال خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم غیرمنطقی بود و ما هم به شدت با آن مخالف بودیم.» تاکید کرد:گام اول برای تقلیل 12 سال خدمت این پزشکان فعلا برداشته شده است. گام دوم این بود که این پزشکان بتوانند زودتر از 8 سال با شرایط خاصی مطب داشته باشند که این مشکل هم تا حدی با بخشنامه اخیر برداشته شده است.ما در حال پیگیری این مسئله هستیم. فکر می کنم اگر نسبت به حرف های این دسته از پزشکان به صورت منطقی برخورد شود ان شاء الله در فازهای بعدی بخش بیشتری از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.»

12 سال خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم غیرمنطقی است

سلامت نیوز: رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه:« 12 سال خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم غیرمنطقی بود و ما هم به شدت با آن مخالف بودیم.» تاکید کرد:گام اول برای تقلیل 12 سال خدمت این پزشکان فعلا برداشته شده است. گام دوم این بود که این پزشکان بتوانند زودتر از 8 سال با شرایط خاصی مطب داشته باشند که این مشکل هم تا حدی با بخشنامه اخیر برداشته شده است.ما در حال پیگیری این مسئله هستیم. فکر می کنم اگر  نسبت به حرف های این دسته از پزشکان به صورت منطقی برخورد شود ان شاء الله در فازهای بعدی بخش بیشتری از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.»


دکتر علیرضا زالی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم به مدت 8 سال و اقدامات سازمان نظام پزشکی در این خصوص گفت:« سال گذشته نمایندگان این پزشکان در سازمان نظام پزشکی حضور پیدا کردند و ما شرایطی را فراهم کردیم که تعدادی از نمایندگان این پزشکان با حضور ما و رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با وزیر بهداشت ملاقاتی را داشتند. بعد از آن ملاقات دستورات مناسبی انجام شد و مدت زمان تعهد خدمت سهمیه زنان مناطق محروم وزارت بهداشت از 12 سال خدمت به 8 سال تقلیل پیدا کرد.»


وی در ادامه با بیان اینکه یک بحث حقوقی در این زمینه وجود داشت و رایی که قبلا دیوان عدالت اداری در این زمینه داده بود؛گفت:«در گذشته برای متخصصان مرد هم این رأی داده شد اما با اعتراض آنها و رأی دیوان عدالت اداری، مدت تعهد آنها 2 سال شد. »


رییس سازمان نظام پزشکی کشور افزود:« گام اول برای تقلیل 12 سال خدمت این پزشکان فعلا برداشته شده است. گام دوم این بود که این پزشکان بتوانند زودتر از 8 سال با شرایط خاصی مطب داشته باشند که این مشکل هم تا حدی با بخشنامه اخیر برداشته شده است.ما در حال پیگیری این مسئله هستیم. فکر می کنم اگر گام های بعدی برداشته شود و نسبت به حرف های این دسته از پزشکان به صورت منطقی برخورد شود ان شاء الله در فازهای بعدی بخش بیشتری از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.»


وی در پایان گفت:«این 12 سال خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم غیرمنطقی بود و ما هم به شدت با آن مخالف بودیم. الان 4 سال از این سنوات برداشته شده است لازم است پییگیری های بیشتری هم از سوی نظام پزشکی وهم از سوی نمایندگان این پزشکان صورت گیرد.»

گفتنیست چندی پیش جمعی از پزشکان متخصص مشمول قانون تخصیص سهمیه به زنان در آزمون دستیاری با ارسال نامه ای سرگشاده به حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت مصوبه ای که طول مدت خدمت پزشکان متخصص را پس از اخذ تخصص در نقاط محروم و نیازمند ، بیش از مدت ذکر شده در قانون تعیین کرده است را مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات شورای آموزش پزشکی و تخصصی در وضع مقررات دولتی تشخیص دانسته و خاستار رسیدگی مستقیم شخص وزیر به این موضوع شدند که تاکنون نتیجه ای نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پزشک متخصص ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    23 2
    با سلام ریاست محترم سازمان نظام پزشکی وقتی خلاف قانونی اتفاق می افتد و 10 سال تعهد خدمتی اضافه بر قانون اخذ میشود مساعدت و کاهش معنا ندارد! وزارت بهداشت به جای اینکه از اقدامات خلاف قانون شرم کند و به قانون احترام بگذارد به گونه ای جلوه می دهد که انگار به این متخصصین لطف کرده است!!!!انگار نه انگار که عمرمان در رفت و آمد به دادگاه گذشت!انگار نه انگار بعضی همکارانمان در جاده های پر خطر شهرستانها در خاک و خون غلطیتند!انگار نه انگار فرزندانمان بدون مادر یا پدر و اکثرا با یک والد به خاطر محل خدمت متفاوت همسران بزرگ شدند!انگار نه انگار ظلمی اتفاق افتاد! ریاست محترم نظام پزشکی،روز دادگاه ما در دیوان عدالت تعیین شده بود و وزیر محترم بهداشت با این 4 سال کاهش و فاقد موضوعیت کردن مصوبه مورد اعتراض ما از دادرسی در دیوان عدالت اداری و تن دادن به قانون و بازپس دادن حق مشمولین گریختند!آنوقت شما می گویید اقدامات خوبی صورت گرفت؟؟؟!!!!مثل این است که منزل شما را خالی کنند بعد کمی از وسایل زندگیتان را که لازمشان نیست پس بدهند آنوقت حضرت عالی می گویید دزدان با شما مساعدت کردند؟! تازه اینجا بحث شیء است... زندگی ما را ربودند..بهترین سالهای عمرمان...سلامتی اعصاب و روان خودمان و کودکانمان را ربودند...صدای هیچ مقام مسوولی ، هیچ ارگان نظارتی در نیامد ، هیچکس نپرسید کجا قانون گذار این اجازه را به وزارت بهداشت داده که از زنان 6 برابر مردان تعهد خدمتی بگیرد! مصوبه وزارت بهداشت فقط خلاف قانون نبود..فقط خارج از حیطه اختیارات قوه مجریه نبود...فقط به قول حضرت عالی غیر منطقی نبود..شرم آور بود ...شرم آور است که من همان ضعیفه زمانهای نه چندان دور! 6 برابر مرد کار کنم..با هر توجیهی! اقدام خوب این است که من، شما ،فرزندان ما در سرزمین آبا و اجدادی در سایه قانون زندگی کنیم. حضرت عالی یکبار آماری ارایه دادید که 11200 پزشک داریم که از دانشگاههای ما فارغ التحصیل شده اند ولی در سامانه ما ثبت نام نشده اند و فرمودید اینها دو دسته هستند یا از ایران رفته اند یا به شغلی غیر از پزشکی روی آورده اند! آیا به عنوان نماینده صنف پزشکان هرگز از مسوولین پرسیده اید که چرا؟! فکر نمی کنید که اقدامات خلاف قانون وزارت بهداشت و عدم توجه به حقوق فردی پزشکان عامل موثری است؟ جناب آقای دکتر زالی وزارت بهداشت با ما مساعدت نکرد! وزارت بهداشت قانون را دور زد! مسوولین ارگانهای نظارتی دیدند و سکوت کردند! هیچکس از ما عذر خواهی نکرد! هیچکس همدردی نکرد! هیچکس بلایی را که بر سرمان آمد ندید!هیچ مقام مسوولی به خودش زحمت نداد متن قانون اظهر من الشمس و آیین نامه اجراییش را که به فارسی نوشته شده یکبار از رو بخواند!!! باز هم در این میان باید تشکر کرد از معاونت قوانین مجلس که زیر بار هیچ فشار و جناح و مصلحت اندیشی نرفتند و موضوع را کارشناسی حقوقی کردند...ولی افسوس که وزارت بهداشت حتی به این استعلام و کارشناسی هم که به درخواست شخص ریاست محترم مجلس انجام شد وقعی ننهاد و مسوولین این وزارتخانه خودشان را بالاتر از قانون می دانند!!! ما را خلاف قانون و سالها بعد از نقض برده داری به بردگی گرفته اند و حتما مساعدت می کنند که برده های تحصیل کرده را تازیانه نمی زنند! ترسم از این است که مرحوم دهخدا از این تعریف جدید مساعدت در آرامگاه خود بلرزد! والسلام.
  • لیلا یک تبعیدیه مشمول سهمیه زنان ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    18 1
    "در گذشته برای متخصصان مرد هم این رأی داده شد اما با اعتراض آنها و رأی دیوان عدالت اداری، مدت تعهد آنها 2 سال شد" الان پزشکایه زن باید خوشحال باشن که واسه اونا 8 سال شده؟! 8 سال تبعید جنس لطیف در حالی که همکلاسیایه مذکرشون آزاد شدن؟ البته از زنده به گور کردن زن ها بهتره!!
  • مینا ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    19 1
    باسلام.باسپاس ازریاست محترم سازمان نظام پزشکی من خودازقربانیان این طرح ظالمانه وناعادلانه هستم.برایم جای سوال وتاسف است که درجامعه اسلامی به این وضوح حقوق زنان پایمال میشودوهیچ کس پاسخگوی مطالبه قانونی مانیست.امامامتخصصین خانم تازمان تحقق خواسته برحقمان که اجرای ماده14 میباشدازپانمینشینیم
  • سهمیه خانمها ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    19 1
    باتشکرازهمدردیتان.شما به عنوان رئیس نظام پزشکی باید مدافع حقوق پزشکان مخصوصازنان متخصص مظلوم این کشورباشید .اخیرا باتاسف فراوان چند تن ازپزشکان در حادثه رانندگی درمسیرانجام طرح کشته شدندکه مرد بودند وطرحشان 2 سال بیشترنبود!!!آیادراین مدت 8 سال طرح بیخودوبی تنیجه خانمها که باعث تلف شدن وقت سرمایه های این مملکت میشود مسئولان منتظر کشته شدن بیشترپزشکان مخصوصا خانمهاهستند؟آیا میخواهند خانواده های بیشتری ازاین زنان متخصص ازهم بپاشد؟آیا منتظرادامه استرس برای این خانمهاوخانواده هایشان هستند.آقای دکتر محافظه کاری وحفظموقعیت وسکوت دربرابر ظلم درشان هیچ مسئول صادق ومنطقی نیست.بازکردن مطبجزو تعهدات این سهمیه نبوده و اصلا ربطی به طرح قانونی برابربا طول تحصیل نداردودرواقع دادن نوعی امتیازوحق السکوت است! آیادریافت ویزیت بیشتروانجام اقدامات غیرضروری برای اخذدرآمد بیشتردرمناطق محروم!!!!خدمت درمناطق محروم را زیرسئوال نمیبرد!!اگربازکردن مطب هدف شماست باکوتاه کردن طرح به مدت قانونی این مسئله خودبخود حل خواهدشدوحتی این پزشکان برای داشتن امتیازمطب درشهرهای بزرگ( که اکثرا این خانمها اهل شهرهای بزرگ هستندودرواقع منطقه یکی هستندکه انگ سهمیه خورده اند!!!)مدتی کوتاهی بایددرشهرستانهاکارکنند........ مطمئنا عمل به قانون طرح پزشکان به نفع همه وحتی مردم خواهدبودچراکه نیازبه متخصص درشهرهای بزرگ مهمتروبرجسته ترازمناطق محروم فاقدتجهیزات پزشکی تخصصی وفوق تخصصی است.
  • زن متخصص بی پناه ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    20 2
    باتشکرازسایت شماکه وفاداربه استیفای حقوق زنان متخصص هستید باید خدمت استادمان دکترزالی عرض کنیم: 8 سال طرح خانمهاهم ،غیرمنطقی ،غیرقانونی وغیرشرعی است وبرتمامی نمایندگان واقعی ومسئولان دلسوزاست که ازقانون حمایت کنندواز ادامه اذیت وآزارروحی وجسمی این خادمان مردم جلوگیری کنند.انشاله.ان ا..مع الصادقین
  • زن متخصص ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    6 1
    بررسی اخیرنشان میدهد 80 درصد پزشکان کشته شده درجاده های کشوربدلیل تصادفات، پزشکان طرحی هستندپس هرچه مدت طرح بیشترتعدادکشته شدگان نخبه کشور بیشتر.برشماریاست محترم نظام پزشکی تکلیف است که ازقانون مصوب مجلس درموردمدت طرح وهمچنین ازحقوق زنان متخصص برای زنده ماندن وخدمت کردن دفاع کنید!