پژوهشگران می‌گویند: والدینی كه با قصد مقابله با چاقی در كودكان خود، آنها را از خوردن برخی مواد خوراكی خاص بالاجبار منع می‌كنند، ‌نه تنها نمی‌توانند از افزایش وزن فرزندانشان جلوگیری كنند بلكه در واقع وضعیت را بدتر می‌كنند.

محققان خاطرنشان می‌كنند كه والدین نقش حیاتی در كمك به كودكان برای انتخاب غذا ایفا می‌كنند كه اگر این نقش درست ایفا شود می‌تواند به كودكان امكان دهد كه وزن خود را در حد سالم حفظ كنند.

پزشكان و كارشناسان با اشاره به این مطلب تاكید می‌كنند كه البته در حقیقت در این زمینه به انتخاب شیوه درست بستگی دارد. محققان مركز تحقیقات چاقی كودكی در دانشگاه پنسیلوانیا در این باره توصیه می‌كنند كه بهترین ایده برای والدین این است كه به كودكان خود كمك كنند تا برخی از راه‌های كنترل خود را بیاموزند. والدین می‌توانند با اجازه دادن به كودكان در انتخاب بین خوردنی‌های سالم این آموزش را انجام دهند و البته بهتر است كه خوردنی‌های محدود و ناسالم را در خانه نگهداری نكنند.

محققان تاكید می‌كنند: نیازی نیست دائم به فرزندانمان بگوییم كه نمی‌توانند از آن خوراكی‌های ناسالم بخورند چون این كار بیشتر جذابیت این خوردنی‌ها را برای كودكان افزایش می‌دهد و در نتیجه اشتیاق كودك را برای خوردن آنها بیشتر می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha