گروهی از کارشناسان سلامت تاکید کردند: واکنش‌های کند بین‌المللی و ناکارآمدی رهبری، عامل شیوع ابولا و مگ و میر ناشی از آن بوده است.

سلامت نیوز:گروهی از کارشناسان سلامت تاکید کردند: واکنش‌های کند بین‌المللی و ناکارآمدی رهبری، عامل شیوع ابولا و مگ و میر ناشی از آن بوده است.


به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایسنا، این گروه کارشناسی به سرپرستی دانشکده سلامت و طب استوایی لندن اظهار داشتند: اصلاحات اصلی برای پیشگیری از وقوع فجایع احتمالی آتی ضرورت دارد. از سال 2013 و زمان شیوع ویروس ابولا بیش از 11 هزار نفر جان خود را از دست دادند. همچنین سه کشور گینه، لیبریا و سرالئون بیشترین آسیب را از شیوع این بیماری دیدند.


در این گزارش آمده است که این کشورها قادر به تشخیص و واکنش سریع به شیوع این بیماری نبودند و همین امر موجب شد ابولا به بحران جهانی تبدیل شود. هرچند بیشترین انتقادها به سازمان جهانی بهداشت (WHO) اشاره داشت مبنی بر اینکه این سازمان در اطلاع‌رسانی جهانی در برابر ابولا به کندی واکنش نشان داد.


این گزارش حاکیست، سازمان جهانی بهداشت در اجرای تعهدات خود در واکنش به شیوع ابولا به دلیل فقدان رهبری کارآمد و پاسخگویی مناسب، شکست خورد. این تیم کارشناسی همچنین به دلیل نادیده گرفتن شیوع بیماری ابولا، برخی رهبران سیاسی را مورد انتقاد قرار داده چرا که آنها خواستار کمک‌های بین‌المللی نبودند.


به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین در این گزارش پیشنهاداتی برای مقابله با شیوع آینده این بیماری ارائه شده. به طور مثال راهکارهای جهانی برای کمک به کشورهای فقیر به منظور کنترل و واکنش مناسب و به موقع در برابر بیماری‌های عفونی درخواست شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha