عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد:با توجه به اینکه نامزد معرفی شده برای وزارت بهداشت دولت دهم چهره ای شناخته شده در حوزه سلامت و بهداشت است احتمالا حدود 180 رأی در مجلس خواهدداشت.

دکتر حسین حسنی  در گفت و گوی با ایرنا درباره علل این پی بینی خود گفت :دکتر دستجردی با حوزه سلامت ، بهداشت وعدالت در سلامت آشناست ،دو دوره نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت بوده واین مسائل او را گزینه ای مناسب و مورد قبول مجلس قرارمی دهد.
وی با اشاره به نگاه ارزشی دستجردی به امور این گزینه پیشنهادی دکتر احمدی نژاد را از مقبولیت بالایی در مجلس معرفی کردکه احتمالا با رای بالای نمایندگان مردم موفق به ورود به وزارت بهداشت خواهد شد.
نماینده شهرستانهای نایین و خوروبیابانک گفت:نکته ای که احتمال دارد بر رأی دکتر دستجردی و حتی دیگر وزرای پیشنهادی تأثیر بگذارد و بزرگان مجلس نیزبه آن اشاره کرده اند به مساله عدم حضور برخی وزرای جوان و فعال دولت نهم است در کابینه دهم برمی گردد.وزیرانی که از مقبولیت بالایی هم در میان نمایندگان برخوردار بودند.
حسنی با این توضیح که "هر چند که گفته می شود سیاست دولت و شخص رئیس جمهور این است که وزا حداکثر 4 سال در این سمت اجرایی فعالیت نکنند" گفت : معتقدم افرادی مانندکتر لنکرانی و مهندس فتاح که بدون سابقه فعالیت اجرایی در دولت نهم را آغاز کردند واکنون به پختگی لازم رسیده اند نبایستی کنار گذاشته می شدند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره عملکرد چهارساله دکترلنکرانی اینگونه اظهار نظر کرد :حضور وی به عنوان یک مدیر جوان در کابینه نهم اتفاق مثبتی بود ضمن آنکه وی حلقه مدیران را شکست ،البته فکر کنم اگر ایشان مراتبی را طی می کرد و پس از آن به این سمت منصوب می شد بهتر بود ولی با اصراری که شد وی این مسئولیت را پذیرفت و با تیزهوشی و درایتی که داشت معدل خوبی هم در دوره چهار ساله فعالیتش کسب کرد.
حسنی اگرچه "کابینه نهم را به دلیل فعالیت های مهم وکلان ،بهترین در حوزه سلامت پس ازانقلاب دانست اما درعین حال از تغییر و تحولات ایجاد شده در حوزه معاونتهای وزارت بهداشت از دکتر لنکرانی انتقاد کرد."
این نماینده مجلس بزرگترین اشکال در حوزه بهداشت را عدم هماهنگی وزارتخانه با وزارت رفاه دانست و گفت : این امر سبب شدتا بدهی حدود 5 هزار میلیارد تومانی بیمه ها به بیمارستانها ایجاد شود و ازاین رو بحث ادغام این دو وزارتخانه در همین راستا مطرح شده است.
دکتر مرضیه وحید دستجردی نامزد وزارت بهداشت وآموزش پزشکی پس از دریافت مدرک دکترا به عضویت هیئت علمی گروه زنان و زایمان دانشگاه تهران در بیمارستان آرش با سمت استادیار درآمد.
عضویت درهیئت ممتحنه و ارزشیابی و بورد تخصصی زنان و زایمان وزارت بهداشت، درشورای آموزشی پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت دهه 70، در هیئت مدیره انجمن تنظیم خانواده بین سالهای 73 تا 80، در شورای عالی آموزشی مداوم جامعه پزشکی کشور سالهای 75 تا 79، درشورای سیاست گذاری وزارت بهداشت سالهای 73 تا 75 و عضویت در شورای برنامه آموزشی عالی کشوردر سالهای 71 تا 78 از مسئولیتهای پیشین دکتر دستجردی بوده است.
وی در مجلس شورای اسلامی در دوره های چهارم و پنجم نماینده مردم تهران بود و درگروه پزشکی شورای عالی برنامه ریزی، هئیت موسس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران، شورای عالی نظام پزشکی کشور، هیئت عالی انتظامی نظام پزشکی کشور، کارشناس زنان و مامایی پزشکی قانونی، کمیته علمی تنظیم خانواده وزارت بهداشت و کمیته اخلاق پزشکی در امر پژوهش عضو بود و همچینین ریاست بیمارستان روئین تن آرش را نیز درمقطعی برعهده داشت.
دکتر وحید دستجردی اکنون مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر روابط بین الملل این دانشگاه و رئیس شعبه کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی کتابهای متعددی در حوزه بیماریهای زنان به عنوان ترجمه و تالیف دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha