وزیر کشور از قول مساعد همتای عراقی خود برای تسریع در صدور روادید خبر داد و گفت: با انجام عملیات‌هایی از سوی نیروی انتظامی در قندیل، ۴ بارانداز مخصوص واردات مشروبات الکی به ایران منهدم شد.

سلامت نیوز:وزیر کشور از قول مساعد همتای عراقی خود برای تسریع در صدور روادید خبر داد و گفت: با انجام عملیات‌هایی از سوی نیروی انتظامی در قندیل، ۴ بارانداز مخصوص واردات مشروبات الکی به ایران منهدم شد.

  
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه دیدار با خیرین استان تهران، گفت: امروز توفیقی بود تا در جهت سیاست‌های اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و مشارکت واقعی مردم در امور آسیب‌های اجتماعی با خیرین استان تهران جلسه‌ای داشته باشیم.


وی ادامه داد: این جلسه قبلاً در سطح کارشناسان نیز برگزار شده و ما اکنون ضمن استفاده از راهنمایی‌ها و پیشنهادهای خیرین، مقرر کردیم تا در حوزه اعتیاد با استفاده از ظرفیت آنها در کل کشور به دنبال سازوکار اجرایی مناسبی در قالب برنامه‌هایی برای حوزه پیشگیری، درمان و صیانت برویم.


وزیر کشور تأکید کرد: در نهایت نمایندگان ما و خیرین در جلساتی سازوکار نهایی را طراحی کرده و در آینده‌ای نزدیک در اتاق بازرگانی جلسه‌ای برگزار شده و این طرح را به تصویب می‌رسانیم.


رحمانی‌فضلی همچنین در پاسخ به  این سؤال که از او برای حل معضل اعتیاد در مترو تهران و خریدوفروش مواد مخدر در تونل‌های مترو پرسیده بود، گفت: بخش عمده توزیع مواد مخدر برمی‌گردد به معتادان متجاهر که با هماهنگی با دستگاه‌های مختلف، ظرفیت‌های نگهداری متجاهران را به 6 هزار نفر رساندیم.


وی اظهار امیدواری کرد: با جمع‌آوری وسیعی که آغاز شده و قولی که شهردار تهران به‌عنوان متولی اصلی این موضوع در تهران به همراه بهزیستی دارند، تأثیر بیش‌تری را مشاهده کنیم.


به گفته وزیر کشور اکنون نیروی انتظامی هر کجا خریدوفروش مواد مخدر را مشاهده کند، با آن برخورد می‌کند.
در ادامه خبرنگاری از رحمانی‌فضلی درمورد تولید مشروبات الکلی در مرزها پرسید که وی پاسخ داد: در مرزهای غربی مشکل وجود دارد و ناجا مثل همه موارد این کار را نیز به جدیت پیگیری می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: در 4 ماه اخیر در حوزه عراق و در قندیل عملیات‌هایی انجام شد و 4 بارانداز مخصوص قاچاق مشروبات الکلی به ایران پاکسازی شد.
رحمانی‌فضلی همچنین درمورد آخرین اقدامات ستاد اربعین گفت:‌ شب گذشته به‌صورت تلفنی با وزیر کشور عراق صحبت کردم و ایشان قول تسریع صدور روادید را داد.


وی با بیان اینکه در گفت‌وگوی دو جانبه صدور روادید تا 28 صفر ادامه یابد، گفت: اکنون مشکلی نداریم، به جز کندی صدور روادید که آن هم با ظرفیت‌سازی‌ها و قول مساعد عراقی‌ها برای فعالیت 3 شیفته و ایام تعطیل حل می‌شود.


به گفته وزیر کشور اکنون در 11 شهر و مناطق مرزی صدور روادید صورت می‌گیرد و مردم نیز به توصیه‌های امنیتی عمل کرده و همه با روادید و به‌تدریج از کشور خارج می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha