رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سرانه هزینه هر دیابتی در ایران 55 دلار است و سالانه حدود 300 میلیون دلار با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرف درمان دیابت می شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سرانه هزینه هر دیابتی در ایران 55 دلار است و سالانه حدود 300 میلیون دلار با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرف درمان دیابت می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رسول دیناروند روز سه شنبه در حاشیه دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت ایران در جمع خبرنگاران افزود: حدود 10 درصد جمعیت ایران در معرض دیابت قرار دارند اما حدود پنج میلیون نفر در کشور دیابت دارند که نیمی از آنها برای درمان دارو مصرف می کنند.

وی ادامه داد: نیمی از مبتلایان به دیابت که دارو مصرف نمی کنند، به عوارض گوناگون ناشی از دیابت دچار می شوند که هزینه های آنها به مراتب بیشتر خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی ادامه داد: اکنون از نظر تعداد، اغلب داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی در کشور تولید می شود اما به لحاظ ارزشی 50 درصد داروها وارداتی است.

دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت ایران از روز گذشته(دوشنبه) با مشارکت مسئولان بهداشت و درمان کشورهای مختلف در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما آغاز شد و و امروز(سه شنبه) پایان می یابد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha