پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 16857

محققان کالج لندن اعلام کردند با اتصال دادن ذرات مغناطیسی به سلولهای بنیادین و هدایت سلولها با کمک گرفتن از آهن ربا می توان آسیبهای ناشی از بیماریهای قلبی را ترمیم کند.

دانشمندان با استفاده از آهن ربا، ذرات مغناطیسی و سلولهای بنیادین موفق به ارائه روشی جدید برای درمان اختلالات قلبی شده اند. در این شیوه با کمک آهن ربا می توان سلولهای بنیادین را به گونه ای در قلب قرار داد تا آسیبهای ایجاد شده در آن با سرعتی بالا بهبود پیدا کنند.

به گفته محققان دانشگاه کالج لندن با اتصال دادن ذرات مغناطیسی میکروسکوپی به سلولهای بنیادین می توان قسمتهای آسیب دیده قلب را که در اثر بیماری یا حمله قلبی دچار اختلال شده اند تحت درمان قرار داد. سپس با کمک گرفتن از آهن ربایی در خارج از بدن می توان سلولهای بنیادین مغناطیسی را به مناطق مورد نظر در قلب هدایت کرده و فرایند ترمیم را سرعت بخشید.

نتیجه این شیوه درمانی بر روی موشها به اثبات رسیده است و به گفته محققان استفاده از آن در درمان قلب به مفهوم افزایش پنج برابری تعداد سلولهای بنیادینی خواهد بود که برای ترمیم به قسمتهای مورد نظر و آسیب دیده خواهند رسید.

بر اساس گزارش تلگراف، دانشمندان معتقدند به دلیل اینکه تمامی مواد استفاده شده در این شیوه در حال حاضر مورد تایید قرار دارند، می توان گفت که طی 3 تا 5 سال آینده امکان آغاز دوره آزمایشی این شیوه درمانی بر روی انسانها به وجود خواهد آمد.

همچنین دانشمندان امیدوارند در آینده بتوان این شیوه درمانی را برای مقابله با بیماری های دیگر از جمله از بین بردن تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha