رئیس پلیس آگاهی سراسر کشور با اشاره به کشف ۹۷ درصد پرونده‌های جنایی در سال جاری گفت: ۷۰ درصد از پرونده‌های جنایی سال جاری و ۲۷ درصد از پرونده‌های جنایی سال‌های گذشته امسال کشف شده است.

سلامت نیوز: رئیس پلیس آگاهی سراسر کشور با اشاره به کشف ۹۷ درصد پرونده‌های جنایی در سال جاری گفت: ۷۰ درصد از پرونده‌های جنایی سال جاری و ۲۷ درصد از پرونده‌های جنایی سال‌های گذشته امسال کشف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی کشور گفت: اثرگذار‌ترین جرم در امنیت جامعه جرایم جنایی است.


این مقام ارشد نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در هفت ماه سال جاری توانستیم ۹۷ درصد از پرونده‌های جنایی را کشف کنیم که از این میزان ۷۰ درصد کشفیات متعلق به سال جاری و ۲۷ درصد از کشفیات مربوط به وقوعات سال‌های گذشته است.


سردار مقیمی گفت: طبق ابلاغ فرماندهی نیروی انتظامی در پلیس آگاهی هیچ پرونده‌ای از دست بررسی خارج نمی‌شود و همه پرونده‌ها باید کشف شوند.
وی افزود: با توجه به این مسئله ما توانستیم چندین پرونده را که مربوط به سال‌های ۵۹، ۶۵، ۶۸ و ۷۱ بوده را کشف کنیم. از این رو تا زمانی که بتوانیم در فضای جرائم جنایی کشور خوب عمل کنیم ریسک وقوع جرم برای متخلفان را افزایش می‌دهیم.


وی گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۶ فقره پرونده باندی در جرائم جنایی کشف شده است. منظور از جرائم جنایی قتل، حریق عمدی، تجاوز به عنف، آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه است.
به گفته وی در پرونده‌های جنایی ۳۳۰ پرونده که مربوط به سال‌های گذشته بود در سه ماهه اول امسال کشف شد و قطعاً این آمار تا پایان سال افزایش خواهد داشت.


رئیس پلیس آگاهی سراسر کشور گفت: همه پرونده‌های جرائم جنایی دارای اولویت هستند. این اولویت تا آنجا اهمیت دارد که در برخی از پرونده‌های جنایی معاون جرائم جنایی اولین فردی است که در صحنه حاضر می‌شود.


وی با اشاره به اینکه ما بیش از ۱۰۰ شهید در پلیس آگاهی داشته‌ایم گفت: عمده شهدای ما کارکنان عملیاتی هستند که در صحنه جرم سرقت مسلحانه و‌آدم‌ربایی حضور پیدا می‌کنند.


وی گفت: وقوع جرائم جنایی از آن جهت اهمیت دارد که ممکن است امنیت مردم را تحت تاثیر قرار داده و یا نظام یک خانواده را دچار مشکل کند. از این رو همه نیروهای پلیس آگاهی در ۲۴ ساعت کاری باید حاضر باشند. کار در پلیس آگاهی زمان نمی‌شناسد و فرد تابع شرایط دیگری به غیر از شرایط کاری نیست.


سردار مقیمی با اشاره به اینکه در همه پرونده‌های آگاهی به خوبی عمل کرده‌ایم گفت: پرونده تروریستی جنوب شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان کشف شد. ضمن اینکه قتل زنجیره‌ای بانوان در اولین فرصت کشف می‌شود.


وی با اشاره به اینکه برخی از پرونده‌های جنایی قابلیت سریالی شدن دارند گفت: هوشمندی پلیس آگاهی جلوی سریالی شدن بسیاری از پرونده‌ها را گرفته است.


رئیس پلیس آگاهی سراسر کشور تاکید کرد: ما به جهت اینکه جامعه را دستخوش مشکلات روحی نکنیم معمولاً حوادث جنایی را تحت عنوان اخبار منتشر نمی‌کنیم. ضمن اینکه انتشار اخبار سرعت عمل در کشف جرائم و جلوگیری از سریالی شدن جرائم را کاهش می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: در پلیس آگاهی باید بحث آموزش نیرو‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرد. هرکدام از سالمندان باید یک یا دو نفر از نیروهای خود را در سطح کمک کارآگاه ارتقا دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha